Spørgsmål til de nye medlemskaber

 

Her kan du læse svar på de mest stillede spørgsmål om de nye medlemskaber.

Klik på + for at folde svaret ud:

Medlemskab

Hvorfor ændrer mit medlemskab sig?

Vi har opdelt medlemskabet i 3 varianter. Det gør vi for bedre at kunne tilbyde dig et medlemskab, som passer til dine behov som bilist.

Hvornår skifter jeg til det nye medlemskab?

Dit medlemskab ændrer sig fra den dag, hvor du har fornyelsesfrist for din næste medlemsperiode. Du kan se datoen i den mail eller det brev, du har modtaget fra os vedr. ændringen af dit medlemskab. Du kan også se datoen på din seneste årsopkrævning.

Hvor kan jeg se, hvad jeg får af fordele i mit nye medlemskab, og hvordan jeg kan bruge dem?

Du kan se beskrivelse af de nye medlemskaber og deres indhold her:

Køreklar

Kombi

Komplet

Hvorfor kan jeg ikke se mit nye medlemskab på Mit FDM?

Hvis du ikke kan se dit nye medlemskab på Mit FDM, er det fordi, du endnu ikke har passeret din fornyelsesdato. Når det sker, vil du automatisk kunne se dit nye medlemskab.

Selv om du har fået en opkrævning, kan du først se din nye medlemsstatus, når betalingsdatoen er passeret. Denne dato kan f.eks. være d. 30. i måneden og altså over en måned senere, end du modtog din Betalingsservice-opkrævning.

Kan jeg selv ændre mine oplysninger på Mit FDM?
Du kan ændre din postadresse, men ikke din e-mailadresse.
I skriver flere steder, at fordelene kan benyttes af min husstand, hvad forstår I ved husstand?
Dit FDM-medlemskab dækker dig, din samlever/ægtefælle og hjemmeboende børn under 20 år. Ydelserne i medlemskaberne kan udelukkende benyttes af disse personer og til de køretøjer, der ejes af dem.
Hvorfor har jeg modtaget nye medlemsbetingelser?
Det er et krav fra Forbrugerombudsmanden, at medlemsorganisationer sender betingelserne, når der sker ændringer i medlemskabet. Disse regler følger vi naturligvis.
Skal jeg have et nyt medlemskort?
Dit medlemsnummer er stadig det samme. Du får derfor ikke noget nyt medlemskort, medmindre du har behov for et nyt. I så fald kan du bestille det her
Mister jeg min anciennitet pga. de nye medlemskaber?
Nej, det gør du ikke.
Jeg har et firmamedlemskab, hvad sker der med det?
Det fortsætter som hidtil, der er ingen ændringer i firmamedlemskaberne.

 

Betaling

Hvorfor skal jeg betale for medlemskab og vejhjælp til bil samlet?
Vi vil gerne gøre betalingsprocessen lettere for dig ved, at du kun behøver at betale en gang om året.
Hvorfor skriver I nogle steder pris pr måned, når jeg skal betale pr. år?
Vi har valgt at vise både måneds- og årspriser for at gøre det lettere for dig at gennemskue priserne.
Bliver jeg stadig opkrævet via Betalingsservice?
Din opkrævningsform fortsætter uændret. Du skal derfor ikke ændre noget ift. Betalingsservice.
Hvordan kan I skrive, at prisen kun stiger 20 kr. når jeg nu skal betale 660 kr. i steder for 512 kr.?
Det er fordi, du har fået et velkomsttilbud på 512 kr. Den lavere pris gælder kun for det første år, du er medlem, derefter overgår du til at betale normalpris.
Hvad med det medlemskab og den vejhjælp, jeg allerede har betalt for, får jeg det godtgjort?
Dit medlemskab ændres til det nye på det tidspunkt, hvor det alligevel skulle fornyes. Derfor er der ikke et overskydende beløb.

Har du et eller flere vejhjælpsabonnementer til biler, der opkræves på et senere tidspunkt, fratrækker vi det, du har til gode på din næste faktura.
Hvad koster det at tilmelde en ekstra-bil?
Du kan tilmelde en ekstra-bil under 2.500 kg i totalvægt til Kombi- og Komplet-medlemskabet for 468 kr.

Hvis bilen vejer 2.501-3.500 kg koster det 948 kr.
Hvordan fremkommer de 2.495 kr., som I skriver, er værdien for de 5 kontroller?
De 2.495 kr. er den samlede pris for at benytte alle disse ydelser én gang om året på 1 bil.
• Bremse- og dækkontrol (ikke-medlemspris 295 kr.)
• Lygte- og batterikontrol (ikke-medlemspris 240 kr.)
• Rustkontrol (ikke-medlemspris 520 kr.)
• Reparationskontrol (ikke-medlemspris 1.190 kr.)
• Stenslagsreparation (ikke-medlemspris 250 kr.)
Hvornår skal jeg betale for mine øvrige abonnementer, fx vejhjælp til campingvogn eller til magasinet MotorClassic?
Vi opkræver dine resterende abonnementer på de tidspunkter, hvor du plejer at skulle betale for dem. Du er meget velkommen til at ringe til os, hvis du ønsker at få det hele i én samlet opkrævning.
Jeg bliver flyttet fra Premium+ til Komplet-medlemskab, hvorfor er det billigere?
Med de nye medlemskaber har vi kunnet samle flere medlemmer til ydelserne. Derfor har vi kunne forhandle nogle bedre priser på plads til gavn for jer.

 

Fordele

Hvad sker der med mit Shell-kort, kan jeg fortsat bruge det?
Der er ingen ændringer ift. dit Shell-kort. Du kan fortsætte med at bruge det, som du plejer.
Hvor ligger fordelsværkstederne?
Du kan se en oversigt over de fordelsværksteder, vi samarbejder med her
Jeg har tidligere fået skiftet batteri, da jeg tegnede vejhjælp, hvad får jeg så ud af den nye fordel?
Vi har tidligere kørt en kampagne, hvor nye medlemmer, der tegnede vejhjælp, kunne få tjekket batteriet og evt. skiftet det. Da der var tale om en kampagne, var det kun gjaldt det kun i en begrænset periode.

Nu er batteritjek og evt. udskiftning af det en fast del af Kombi- og Komplet-medlemskaberne.
Min tjekpakke ophører, hvad har jeg af muligheder, hvis jeg stadig gerne vil have nogle af de samme ydelser, fx to årlige hjulskift og et bilsyn hvert andet år?
Vi vil foreslå dig at kigge på Komplet-medlemskabet (1.740 kr.). Det indeholder: medlemskab, vejhjælp til 1 bil (ekstra bil kan tilkøbes for 468 kr. om året for en bil under 2.500 kg i totalvægt), stenslagsreparation, bilsyn & omsyn, hjulskifte og opbevaring, 2 årlige årstidstjek, reparationskontrol, batteriskifte og et køreteknisk kursus.
Der er ikke længere et bilsyn inkluderet i mit medlemskab, hvad gør jeg så?
Du er meget velkommen til at købe et bilsyn til medlemspris som p.t. er 440 kr. Alternativt skal du vælge Komfort-medlemskabet (1.740 kr.), hvor bilsyn er inkluderet.
Jeg har Komfort+  og skifter til et Køreklar-medlemskab, men der er ikke noget syn i, hvad gør jeg?
Du er meget velkommen til at købe et bilsyn til medlemspris som p.t. er 440 kr.

Hvis du deler udgiften ud over to år (periodisk syn foretages hvert andet år, efter bilen er fyldt fire år), vil dit Køreklar-medlemskab + syn i princippet kun koste dig 880 kr. om året. Dertil kommer at, Køreklar-medlemskabet indeholder flere ydelser som rustkontrol, stenslagsreparation mv.
Jeg flytter til Kombi-medlemskabet, hvad sker der med den bil, jeg har vejhjælp til igennem FDM Forsikring?
Har du vejhjælp til 2 biler, hvor den ene bil er dækket igennem FDM Forsikring og den anden igennem FDM, så fortsætter den ene bil i dit Kombi-medlemskab, og den anden fortsætter med at have vejhjælp igennem din bilforsikringspolice i FDM Forsikring.
Jeg flytter til Køreklar, men har vejhjælp gennem FDM Forsikring, skulle jeg så ikke have været over i et Kombi?
FDM vejhjælp via FDM Forsikring er ikke en del af Kombi og Komplet-medlemskaberne, da du betaler for din vejhjælp direkte til FDM Forsikring. Når du ikke har FDM vejhjælp til andre biler end den, du har i forsikringen, er Køreklar det bedste medlemskab for dig.