Test af tagboks: Atera - Certo Design 560
Arkiv
26. april 2019

Af FDM
Udformningen og håndteringen er over gennemnsittet. Fastgørelsen til tagbøjlerne er ikke god nok, og tagboksen rutcher til siden under en undvigemanøvre. Remmene kan skæres op af metal-øjerne ved en kollision.
Tekniske data
Specifikationer | Data |
|---|---|
Pris, kr | 4.399 |
Volumen (fabrikstal), liter | 550 |
Volumen (opmålt), liter | 514 |
Udvendige mål, cm | 215 x 93 x 43 |
Maksimal skilængde, cm | 205 |
Maks. last, kg | 75 |
Egenvægt, kg | 22 |
Fastgørelse af bagage | 2 remme |
Åbningsside | begge sider |
Tyverisikring | Ja |
Udformning (vægt 30%)
Udforming samlet bedømmelse | ***** |
|---|---|
Forarbejdning | **** |
Tæthed | ***** |
Modstand mod kulde | ***** |
Volumenangivelse | **** |
Låse og hængsler | **** |
Håndtering (vægt 45%)
Håndtering samlet bedømmelse | ***** |
|---|---|
Levering og montage | ***** |
Brugsanvisning | ***** |
Montering på bil | ***** |
Pakning af bagage | *** |
Sikring af last | **** |
Køresikkerhed (vægt 15 %)
Køresikkerhed samlet bedømmelse | ** |
|---|---|
Undvigemanøvre | *** |
Nedbremsning fra 100 km/t | **** |
Kørsel på ujævn vej | **** |
Kollisionssikkerhed (vægt 10%)
Kollisionssikkerhed | *** |
|---|---|