Hvad dækker din forsikring?
Din forsikring dækker pludseligt opståede mekaniske nedbrud og elektroniske fejl. Er din bil pludselig gået i stykker og skal repareres? Der er frit værkstedsvalg, så alt du skal gøre er at køre hen til dit foretrukne værksted, så anmelder de skaden og reparerer bilen for dig.
Vælger du et FDM Fordelsværksted, er fejlsøgningen gratis, såfremt skaden er dækket af din forsikring.
Ønsker du at benytte et værksted, der ikke er oprettet i vores system, skal dit valgte værksted sende en mail til os med relevante informationer.
Bemærk: Dækningen gælder reparationer, der er godkendt af forsikringsselskabet, og fejl skal anmeldes inden for 14 dage. Medbring din servicebog, og husk at få en kopi af regningen, efter reparationen er foretaget.
Information om skadesoprettelse
I tilfælde af mekaniske eller elektroniske fejl i udlandet, skal skaden også godkendes af QBE, inden et udenlandsk værksted må påbegynde skadesarbejdet.
How to report a claim
In the event of a sudden mechanical or electronic failure abroad, the damage must be approved by QBE before a foreign workshop may begin the repair work.
For at værkstedet kan oprette en skade, skal virksomheden være godkendt af QBE og oprettet på QBE Claim-portalen.
Værkstedet er allerede oprettet på QBE Claim-Portal
Er værkstedet allerede oprettet og har en bruger på QBE Claim-Portal, logges ind med brugernavn og kode. Herefter oprettes skaden.
Værkstedet er IKKE oprettet på QBE Claim-Portal
Er værksteder ikke oprettet, skal værkstedet sende en mail til FDM@dk.qbe.com med nedenstående informationer.
Herefter oprettes værkstedet med en brugerprofil og login:
- Forhandlernavn og adresse
- Fornavn og efternavn på bruger hos værkstedet (der kan være flere, da brugeradgangen er individuel)
- E-mailadresse på brugeren
- Tlf.nr. til værksted/bruger
- Oplys timepris eksklusiv moms
- Reg.- og konto nr.
I de fleste tilfælde vil du inden for 24 timer (hverdage) modtage følgende:
- Godkendelse af værkstedet
- Login til skadeportal
- Brugermanual til skadeportal
- Forretningsbetingelser
Herefter kan værkstedet anmelde skaden og afvente godkendelse, som i 90% af tilfældene sker inden for 30 minutter.
I tilfælde af en pludseligt opstået mekanisk eller elektronisk fejl i udlandet, skal skaden også godkendes af QBE, inden et udenlandsk værksted må påbegynde skadesarbejdet.
Spørgsmål
Spørgsmål vedr. værkstedsoprettelse eller skadesanmeldelse kan rettes til: FDM@dk.qbe.com
Alternativt kan I kontakte WIAs kundeservice på telefonnummer, som omstiller til QBE Danmark.
For the workshop to be able to create a claim, the company must be approved by QBE and registered on the QBE Claim portal. Below is an English guide for creating claims through the QBE Claim portal:
The workshop is already set up in the QBE Claim Portal
In case the workshop has already registred and has a user on the QBE Claim Portal, the workshop should log in with its credentials to create an insurance claim in the QBE Claim Portal.
The workshop is NOT set up in the QBE Claim Portal
In case the workshops is not yet registred in the QBE Claim Portal, the workshop should send an email to FDM@dk.qbe.com with the information below, in order to create a user profile:
- Workshop name and address
- First name and last name of user at the workshop (there may be several, as user access is individual)
- Email address of the user
- Phone number (workshop/user)
- Hourly price excluding VAT
- Reg. and account no.
In most cases, the workshop will receive the following within 24 hours (weekdays):
- Approval of the workshop
- Login credentials to QBE Claim Portal
- User manual for the QBE Claims Portal
- Terms of Business
The workshop can then report the insurance claim and wait for approval, which in 90% of cases happens within 30 minutes.
Questions
Questions regarding registration or creation of insurance claims within the QBE Claim Portal can be addressed to: FDM@dk.qbe.com
Alternatively, you can contact WIA customer service, which will forward you to QBE Denmark.

Har du stadig spørgsmål?
Er du i tvivl om, hvordan du benytter din reparationsforsikring, er du velkommen til at ringe til os.
Bemærk: Dækningen gælder reparationer, der er godkendt af forsikringsselskabet, og fejl skal anmeldes inden for 14 dage. Medbring din servicebog, og husk at få en kopi af regningen, efter reparationen er foretaget.