Ford Kuga - automatisk køreglæde
Motors vurdering
Ford Kuga
- Motor
- Automatgear
- Sikkerheds-udstyr
- Forbrug
- Ikke tre års garanti
Fabriksdata
-
Motor2.0 liter - 4 cyl.
-
CO2 udledning162 g/km
-
Effekt140 hk
-
Topfart187 km/t.
-
Acc. (0-100)11,2 sek.
-
Køreklar vægt1.707 kg
-
Maks. påhængsvægt2.100 kg
-
Bagagerum456 liter
-
Akselafstand269 cm
-
MålL:452 cm B:184 cm H:169 cm
Motors tal
- Målt forbrug 13 km/l
- Beregnet økonomi 5,81 kr./km
Den nye generation af Ford Kuga er en teknisk lækkerbisken med en velfungerende dieselmotor, en selvskiftende gearkasse med dobbeltkoblingsteknik, et firehjulstræk, der selv holder styr på kræfterne, samt en indretning med en høj grad af komfort. Prisen er med sine knap 520.000 kr. i den høje ende, men samlet set er der valuta for pengene.
Køreegenskaberne er godmodige og sikre, men affjedringen er udlagt til den komfortable side. Det er rart, når man kører i terræn, mens det giver lige lovlig store udsving, når man kører dynamisk med bilen. Hertil er netop motoren og gearkassens samspil vellykket og meget behageligt at køre med.
Indretningen af bilen er generelt vellykket med en meget fin plads ved bagsædet takket være det næsten vandrette gulv foran bagsædet. Sæderne giver god støtte både for og bag, og ligesom i CR-V og RAV4 kan man justere ryglænet på bagsædet.
I terrænet opfører Kuga sig ret overbevisende, og som en lille gimmick kan man på et lille display se, hvordan det automatiske firehjulstræk hele tiden fordeler kræfterne mellem de enkelte hjul afhængigt af underlagets beskaffenhed.
Alt i alt virker denne udgave af Ford Kuga som en vellykket bil, der både kan gøre sig godt på hverdagens asfalterede køretur og ved fritidens mere krævende opgaver i terrænet eller med en stor påhængsvogn på krogen.