Honda CR-V - god til prisen

Motors vurdering
Honda CR-V
- Motor
- Indretning
- Garanti
- Ikke muligt at tilkøbe ekstraudstyr
Fabriksdata
-
Motor2.2 liter - 4 cyl.
-
CO2 udledning149 g/km
-
Effekt150 hk
-
Topfart190 km/t.
-
Acc. (0-100)9,7 sek.
-
Køreklar vægt1.773 kg
-
Maks. påhængsvægt2.000 kg
-
Bagagerum589 liter
-
Akselafstand263 cm
-
MålL:457 cm B:182 cm H:169 cm
Motors tal
- Målt forbrug 15 km/l
- Beregnet økonomi 5,12 kr./km
Honda CR-V er stadig helt ny, og med en attraktiv pris og et flot udstyrsniveau er den fra starten kørt i stilling som den absolut mest solgte firehjulstrækker herhjemme. Der er endnu kun denne ene dieselmotor i programmet, men en mindre 1.6-liters dukker op senere på året. Med denne 2.2-litersudgave er firehjulstræk altid standard.
Vores testbil havde manuelt gear, og det fungerede fint. Men det er, som om denne biltype beder om et automatgear til en afslappet og komfortabel kørsel. Det er derfor værd at overveje, om man ikke skulle ofre 30.000 kr. på den sag.

Som altid hos Honda får man en meget vellykket køredynamik med i købet. Affjedringen er vellykket, og samspillet mellem motor og gearkasse er meget velafstemt. Det gør CR-V letkørt som en personbil. Motoren trækker flot fra lave omdrejninger, og den arbejder tyst – også ved motorvejskørsel.
Ved bagsædet er der ikke helt så god plads som i testens største bil – Toyota RAV4 – men man sidder godt. Gulvet foran bagsædet er helt fladt – godt for den midterste bagsædepassager. Bagsædets ryglæn er utrolig let at folde forover, hvilket efterhånden er et særligt Honda-kendetegn.
