Toyota RAV4 - luksus i terrænet

Motors vurdering
Toyota RAV4
- Kvalitetsindtryk
- Komfort
- Elbagklap
- Pris
Fabriksdata
-
Motor2.2 liter - 4 cyl.
-
CO2 udledning149 g/km
-
Effekt150 hk
-
Topfart190 km/t.
-
Acc. (0-100)9,6 sek.
-
Køreklar vægt1.715 kg
-
Maks. påhængsvægt2.000 kg
-
Bagagerum547 liter
-
Akselafstand266 cm
-
MålL:457 cm B:185 cm H:166 cm
Motors tal
- Målt forbrug 15 km/l
- Beregnet økonomi 5,63 kr./km
Fjerde generation af Toyota RAV4 er endnu helt ny og byder i forhold til forgængeren på bedre plads, lækrere kvalitet i kabinen samt en mindre forslugen motor. Til gengæld er RAV4 i den absolut dyre ende i klassen.
Bag rattet føles RAV4 mere som en lækker og køreglad bil end en stor firehjulstrækker. Det giver en god oplevelse på landevejen, hvor det lille rat giver en god fornemmelse af bilens placering. Tolitersdieselmotoren virker tilstrækkelig og giver bilen gode præstationer.

Vores testbil havde en sekstrins manuel gearkasse, men man kan tilkøbe automatgear for knap 37.000 kr. På vejen kører RAV4 meget komfortabelt, og der er et fint kompromis mellem komfort og sportslighed. Væk fra asfaltvejen kan man låse for- og baghjul sammen, så man øger fremkommeligheden. RAV4 er dermed ret dygtig i terrænet.
Pladsen ved bagsædet er fin i længden, men noget trang ved hovedet, hvis man sidder tre på bagsædet. Til gengæld kan man glæde sig over et fladt gulv samt muligheden for at justere bagsædets ryglænshældning. RAV4 kører på 18-tommersdæk. Flot at se på og godt for vejgrebet, men en hel del dyrere, når dækkene skal skiftes.
