Motor mener: Seat Arona bygger på et godt grundlag, for den nye Ibiza er en rigtig god minibil. Den kører godt, ser godt ud og kan få flot udstyr. Nu mangler vi bare at se priserne.
Seat er ved at redefinere sig selv. Nu holder de nye bilmodeller nærmest i kø, og selvom teknikken er hentet direkte fra Volkswagens centrallager, er det lykkedes spanierne at lave en bil, der i den grad udstråler spansk charme. Både med hensyn til design, køreglæde og brugsværdi.

Udgangspunktet for Arona er den ligeledes nye Ibiza, og det er ikke et dårligt afsæt, for netop Ibiza formåede for nylig at banke alle konkurrenterne i Motors gruppetest af minibiler. Og de fleste af Seat Ibizas stærke sider går igen i Arona. Måske endda tilsat lidt mere af det gode.
For bagi er der mulighed for at tilkøbe et fleksibelt bagsæde, der både giver en god siddeposition for både børn og voksne, og gør det muligt at udvide bagagerummet ved behov.
Bagagerummet er i øvrigt på 400 liter, hvilket er pænt for klassen.
Lækre motorer

Arona kommer til Danmark til januar og vil da have den meget vellykkede 1.0-liters trecylindrede turbomotor med 95 hk i grundudgaven.
Læs også: Motors dueltest af de små crossovere Mazda CX-3 og Peugeot 2008
Hvilket udstyr, der præcist følger med til prisen på godt 170.000 kroner, er endnu ikke klart, men solide køreegenskaber, en kabine med godt udsyn og et flot design er under alle omstændigheder på programmet.
Man må dog påregne at spendere lidt ekstra kroner til udstyr som den store trykskærm, tofarvet lakering og noget af alt det andet spændende udstyr som f.eks. trådløs opladning af mobilen.
Se video fra biltesten
Seat Arona kan leveres i 10 karrosserifarver, der kan kombineres med tre farver af taget. På den måde kan man skabe sin helt egen bil.
Seat Arona | ||
---|---|---|
1.0 TSi | 1.0 TSi | 1.5 TSi |
95 hk |
115 hk |
150 hk |
20,4 km/l |
20,0 km/l |
20,0 km/l |
173.780 kr. |
Pris ukendt | Pris ukendt |