Der skal ske noget hos Skoda. Det signalerer mærket på Genève-udstillingen. Ikke blot er der en lidt mystisk konceptbil kaldet Vision D; der er også budskabet om en ny firma-identitet.
Ændringerne kommer forud for en planlagt fordobling af salget frem til 2018 og skal være med til at symbolisere en højere kvalitet end i dag.Pilen bliver mere enkel
Først og fremmest ændrer logoet med den vingede pil kraftigt udseende. Den sorte ring uden om forsvinder, og mens ordet Auto droppes, flyttes Skoda-navnet op oven over selve logoet.
I stedet kommer der en kromagtig ring, de skal symbolisere kvalitet, og den natur-grønne farve ændres til en ”frodig” afdæmpet grøn nuance.
Farvel til Skoda-grøn
Men den lyse grønne farve er åbenbart kun en overgangsløsning, for når logoet fra næste år – i en større udgave end i dag – dukker op på de første biler, forsvinder den grønne farve helt. I stedet holdes det i det formodede mere noble, sort og krom.
Også Skodas skrifttype ændres, og det samme vil langsomt ske med forhandlernes skilte og indretning.