Da Mazda lancerede MX-5, var der tale om en lille let sportsvogn til en overkommelig pris. De seneste par-og-tyve år har den vokset sig stor, og det samme har prissedlen. Derfor har vi i Danmark ikke kunne købe topmodellen ”Sport” med blandt andet seks trins-gearkasse, men det bliver der lavet om på nu.
Eltag og bluetooth

Kun ti til landet
Der vil kun blive lavet 200 ”Takara”-versioner i alt, hvoraf de fleste bliver solgt i Sverige. Og der er ikke tale om en specialversion, som sælges på verdensplan, men en udstyrsvariant møntet på det nordeuropæiske marked, så samlerværdien er formentlig begrænset.
Kun 5.000 kr. mere

Alligevel er modellen attraktiv, idet man får masser af udstyr for pengene. Merprisen i forhold til den normale 2.0 Roadster Coupé er blot 5.000 kr. Og her er det særligt værd at fremhæve Recaro lædersæderne, xenon forlygterne samt Bose-anlægget med syv højtalere. Og så behøver man ikke dvæle længe, når man skal beslutte sig for farven, for udover Velocity Red, som du ser på billederne her, kan den nemlig kun fås i hvid.