Lille Porsche bliver større og stærkere

Porsches kompakte coupé Cayman er til marts klar i tredje generation, som har fået øget både længde og akselafstand. Samtidig er vægten reduceret. Startpris: Én mio. kr.

Forfra kan den nye Porsche Cayman kendes på sine dominerende luftindtag, der fra midten og ud mod siden bliver større.
Nyt om biler

Lavere, mere langstrakt, lettere, hurtigere, mere økonomisk og stærkere. Alle disse egenskaber hæfter Porsche på den nye generation af mærkets kompakte coupé, Cayman.

Sportscoupéen har stor bagklap af aluminium. Den ender i hækspoilerens tynde blad.
Sportscoupéen har stor bagklap af aluminium. Den ender i hækspoilerens tynde blad.
Tredje generation Cayman har fået større akselafstand, sporvidde og hjul (18 og 19 tommer), og det skulle ifølge Porsche give centermotorbilen endnu mere dynamiske egenskaber.

Lettere og mindre tørstig

Den nye generation er op til 30 kilo lettere og har op til 15 procent lavere brændstofforbrug.

Basismodellen har en 2,7-liters sekscylindret, boksermotor med 275 hk. 0-100 km/t. klares nu på 5,4 sekunder og benzinøkonomien er på 12,2-13,0 km/l.

3,4-liters boksermotoren i Cayman S yder 325 hk. 0-100 km/t. er nede på 4,7 sekunder, benzinøkonomien på 11,4-12,5 km/l.

Adaptiv fartpilot og nøglefri betjening

Caymans har en mere langstrakte silhuet end før. Karakteristisk er indbukningen i døren, der fører indsugningsluften direkte til motoren, og understreger dermed at det er en centermotorvogn.
Caymans har en mere langstrakte silhuet end før. Karakteristisk er indbukningen i døren, der fører indsugningsluften direkte til motoren, og understreger dermed at det er en centermotorvogn.
Nye udstyrsmuligheder er adaptiv fartpilot, nøglefrit låse- og startsystem og et Burmeister lydsystem.

Cayman har premiere på biludstillingen i Los Angeles i disse dage og introduceres i Danmark til marts. Prisen for billigste variant er eksakt 1.054.514 kr.