![BMW 3-serie GT er 20 cm længere end 3-serie Touring og har 11 cm større akselafstand.](/sites/default/files/d6images/bmw-3-serie-gt-for.jpg)
Men som det er tilfældet med 5-serie GT, er dette andet og mere end bare en hatchback. Alene navnet er der lidt musik i, Gran Turismo. Bortset fra en enkelt mellemrubrik bruger BMW slet ikke GT-betegnelsen i det meget lange pressemateriale, men skriver betegnelsen helt ud, Gran Turismo.
3-serie Gran Turismo blander ifølge BMW sedanens dynamiske sportsgener med stationcarens praktiske egenskaber. Og så er der lidt coupé over designet, både i kraft af den bageste hjørnestolpe og de rammeløse døre.
![Der bliver markant mere bagsædepalds i GT-versionen end i sedan og stationcar. Desuden sidder man højere.](/sites/default/files/d6images/bmw-3-serie-gt-bagsade.jpg)
Længere og større akselafstand
Gran Turismo er 20 cm længere end stationcaren og mere bemærkelsesværdig er akselafstanden øget med 11 cm. Højden er øget 8 cm.
Motor har set bilen i virkeligheden, og trods de lidt uvante linjer og proportioner virker bilen umiddelbart vellykket og ikke nær så bombastisk som 5-serie GT.
Sidder højere
Både for og bag har man en halvhøj siddeposition, seks cm højere end i de andre 3-serie-modeller. Desuden får bagsædepassagererne masser af benplads, syv cm mere end i sedanen. Bagagerummet er med 520 liter endnu større end i stationcaren.
![Bagagerummet er meget stort og reelt, har fikse detaljer og kan have LED-lysstriber.](/sites/default/files/d6images/bmw-3-serie-gt-bagage.jpg)
Der bliver valg mellem to diesel- og tre benzinmotorer med ydelser fra 143 til 306 hestekræfter.