Peugeot 308 med ekstra store muskler

Med en motorsportsmotor og kulfiberkarrosseri er denne konceptudgave af Peugeot en ekstrem udgave af den nye familiebil.

Peugeot 308 R Concept havde premiere på Frankfurtudstillingen.
Nyt om biler

Alene den usædvanlige, halvdæmoniske lakering signalerer, at denne bil er noget særligt med den røde front og det sorte bagparti.

R-udgaven af Peugeot 308 har sænket undervogn og står på 19 tommerhjul med markante lavprofildæk: 235/35.
R-udgaven af Peugeot 308 har sænket undervogn og står på 19 tommerhjul med markante lavprofildæk: 235/35.
Den kraftigt oppumpede version af Peugeots nye familiebil har letvægtskarrosseri af kulfiber og en voldsom motor fra Peugeot Sport.

270 hestekræfter

Der er tale om samme 1.6-motor som i RCZ-R, og den yder 270 hestekræfter. Trods den heftige ydelse skulle CO2-tallet være beherskede 145 gram pr. km.

Desuden er bilen sænket tre cm, har fået spærredifferentiale og forstærket bremsesystem.

Konceptudgaven med det røde forparti og en matsort bagende er sænket 26 mm og fået forstørret sporvidden fortil med markante 30 mm.
Konceptudgaven med det røde forparti og en matsort bagende er sænket 26 mm og fået forstørret sporvidden fortil med markante 30 mm.
Alle paneler er nye bortset fra taget og bagklappen.

Ukendt mission

Peugeot siger ikke noget om eventuelle fremtidsplaner for konceptet, men der er næppe tvivl om, at der kommer en form for ”GTI”-version af 308. Som serieproduceret bil i almindelig handel bliver det i hvert fald ikke med kulfiberkarrosseri, men det kan være, at Peugeot har planer om en motorsportsversion, hvor det giver mening.