Helt ny er Lexus-limousinen med aner til 2006 ikke, men frontdesignet har fået den helt store tur, og 3.000 ting er ændret på 2013-udgaven af Lexus LS600h, der i størrelse og pris kan sammenlignes med Mercedes-Benz’ topmodel, S-klassen.
Den japanske limousine er dog en endnu mere sjælden gæst. Siden lanceringen af den nuværende generation for seks år siden er der blot nyregistreret 14 styks i Danmark.
Nu med klima-oppasser
Lexus LS600h (h for hybrid) har bl.a. fået et avanceret klimaanlæg, der kaldes ”Climate Concierge”. Ikke blot arbejder systemet nøjagtigt med fire separate klimazoner i hvert hjørne af bilen, det inddrager også varme og kulde fra sædevarme, sædeafkøling og det elopvarmede rat, så de ombordværende aldrig fryser, sveder eller får træk.
I kabinen kan fører og passager få oplysninger via en kæmpeskærm, som Toyota mener, er den største i bilbranchen, 12,3 tommer.
Bremser for alle forhindringer - også fodgængere

Graden af avanceret kan være svær at måle, men Lexus plejer at dyste med Mercedes-Benz om at komme først og være bedst med den slags teknologi.
Det gjaldt f.eks. også med indførelsen af antiudskridningssystemet ESC for omkring 15 år siden.
Den næste Lexus i firmabilsklassen
Foruden sin topmodel har Lexus også premiere på konceptbilen LF-CC, der giver en god idé om den næste IS-sedan og tilføjer oplysningen om, at IS næste gang også vil komme som coupé i stil med konceptbilen.