
Teknisk set er Micra dog ikke ændret, og det betyder, at det fortsat er en 1.2-liters trecylindret benzinmotor, der står for fremdriften. Den fås enten uden eller med kompressor i to versioner, der yder henholdsvis 80 og 98 hk.
LÆS OGSÅ: Motors minitest af Nissan Micra
Ny front og bagende
Fortil ses forandringerne ved kølergrillen, der nu har fået det særlige Nissan-’V’, som genkendes fra de større modeller i familien. Bagtil er lygterne nu udstyret med LED-bremselys.

Inde i bilen er instrumentbordet frisket op med en midterkonsol i sort højglans, ligesom det er blevet muligt at tilkøbe Nissans nye avancerede navigationsanlæg med den særlige ’google-send-to-car’-funktion, hvor man kan planlægge sin rute hjemmefra og sende den til bilen via nettet.
Navigationsanlægget har en stor berøringsfølsom skærm, og håndterer også bluetooth og musikafspilninger fra en lang række platforme.
Store prisreduktioner

Endnu kendes priserne på den nye Micra ikke, men det ventes at de attraktive priser fortsætter, så også den nye udgave kan sælges til under 110.000 kroner i billigste udgave.
Nissan Micra er testet af Euro NCAP i 2010 og opnåede lige akkurat ikke de eftertragtede fem stjerner, idet fabrikken kun havde valgt at montere selehuskere på førersædet. Det kostede et vigtigt point i den samlede score, og bilen fik derfor kun tildelt fire stjerner. Om det forhold ændres i den nye udgave, er endnu for tidligt at sige.
SE OGSÅ: Crashtest af Nissan Micra