Citroën bryder isen: ny C1 til 84.000 kr.

Som det første af de tre mærker bag trillingerne C1, 108 og Aygo kommer Citroën nu med prisen på den nye generation. Prisen stiger ca. 10.000 kr., så billigste nye C1 fås til 84.000 kr. eller 995 kr. i månedlige afdrag.

Citroën C1 i den helt nye 2014-udgave.
Nyt om biler

Kun en måned efter verdenspremieren er Citroën klar med nogle af priserne på den nye C1 og vil samtidig lokke de første kunder til med finansieringstilbud.

Dermed bliver Citroën det første mærker, som offentliggør prisen på en af de tre delvist ens biler.

Billigste tredørs kommer til at koste ca. 84.000 kr. ved lanceringen i juni, hvor den gamle model på det sidste har kostet 74.000 kr., og de sidste lagerbiler fås for 69.000 kr.

10.000 kr. billigere end VW Up

84.000 kr. koster billigste Citroën C1 i den nye 2014-udgave, oplyser mærkets danske informationschef, Ellen Nørregaard. Priserne på hele modelprogrammet forventer nu først klar sidst i maj.
84.000 kr. koster billigste Citroën C1 i den nye 2014-udgave, oplyser mærkets danske informationschef, Ellen Nørregaard. Priserne på hele modelprogrammet forventer nu først klar sidst i maj.
C1 kommer dermed til at koste 10.000 kr. mindre end VW Up.

Grundmodellen er en tredørs Live 1.0 VTi med 68 hk. Den har højdejustering af rat, nedfældeligt bagsæderyglæn, LED-kørelys, kørecomputer, seks airbags og dæktrykmåler.

En mere relevant model for mange købere vil være den femdørs model med mellemste udstyrsniveau, Feel.

Den har en fyldig udstyrsliste med bl.a. stop-start, elruder, fjernbetjent centrallås, splitbagsæde, aircondition, hastighedsbegrænser, isofixbeslag og radio med bluetooth. Motoren er den mindste af de to trecylindrede, e-VTI med 68 hk, og den kører officielt 26,3 km pr. liter.

Den koster 104.000 kr., hvilket er 10.000 kr. under en femdørs Up med Life-udstyr.

Afdrag til 995 kr. pr. måned

Det er også denne femdørs Feel, som Citroën lokker med før introduktionen til en månedlig finansiering på 995 kr. Det forudsætter 20.000 kr. i udbetaling og en løbetid på otte år. Der er en variabel rente på pt. 2,95 procent, og den såkaldte ÅOP løber op i 11,43 procent.

For Citroën, Peugeot og Toyota er det en delikat sag at få prissat de tre trillinger, som alle lanceres til juni, rigtigt, og hidtil har ingen ønsket at blinke først.

Men det gør Citroën altså nu med håb om at lokke de første kunder til.