
Bemærkelsesværdigt er det ikke bare, at supersportsvognen bliver den hurtigste serieproducerede Audi nogensinde; den findes næsten fra begyndelsen i fire forskellige udgaver.
Fra 540 hk
Grundmodellen, hvis man kan tillade sig at bruge det udtryk, har V10 centermotor med 540 hk og en ny udgave af Audis firehjulstræk.

Gearet er en syvtrins S-tronic, det vil sige dobbeltkoblings gearkasse. Fordelingen af trækkraften tilpasses til de aktuelle kørselsforhold, og i ekstreme situationer kan al kraft sendes til enten for- eller bagakslen.
450 km på strøm
R8 kan også fås som elbil kaldet e-tron. Her er ydelsen 340 kW (462 hk) og et imponerende drejningsmoment på 920 Nm. Elversionen er næsten lige så hurtig ud af startboksen som den benzindrevne med en 0-100-tid på 3,9 sekunder.
Imponerende er, at Audi har mere end fordoblet den officielle rækkevidde til godt 450 km.
Også som baneracer

Audi har forbedret sin letvægtsteknik, så V10 Plus-versionen kun vejer 1.454 kg uden drivmidler, hvilket trods meget udstyr og øget stivhed er op til 50 kg mindre end for forgængeren.
Bilen er bygget med Audi Space Frame-teknik, der ud over en særlig designteknologi benytter en blanding af aluminium og kulfiberforstærket kunststof.