
Ford vælger at vise bilen først på Shanghai Auto Show, og verdenspremieren i Kina sker med god grund, for den store sedan forventes at blive særlig populær blandt kinesere.
Udviklet i Australien
Den nye Taurus har fået et meget rent og klassisk design, som ikke ventes ændret nævneværdigt, når bilen senere lanceres i Nordamerika. Bilen er ikke tiltænkt Europa, og ikke en gang Australien, hvor bilen både er udviklet og designet.

Fords designchef for Asien og Stillehavsområdet, Todd Willing, der sidder i Melbourne, siger at designudviklingen fokuserede på kinesiske kunder:
- Den har balancerede og harmoniske proportioner, skræddersyet til forretningskunder i Kina, siger han.
Bedre bagsædeplads, ekstra luksus til kinesere

De to ydersæder kan justeres elektrisk, og der er indbygget massage. Når midterkonsollen slås ned, er der adgang til et stort betjeningspanel for klimaanlæg, sædejustering og lydanlæg.
Disse særlige luksusting kommer næppe i USA.
Den præcis fem meter lange Taurus har en velvoksen akselafstand på 2,95 m og er baseret på Fords CD4-platform. Det er en forlænget udgave af den platform, der bruges til bl.a. Mondeo og S-Max.