Omkring 6.400 danske Volvo-ejere skal på værksted med deres bil for at få skiftet en ventil i indsugningsmanifolden og opdateret motorstyringen.
Det sker for at fjerne en fejl, der kan betyde nedsmeltning af ventilen og i yderste tilfælde en mindre motorbrand. På verdensplan berører fejlen godt en halv million biler.
Det sker for at fjerne en fejl, der kan betyde nedsmeltning af ventilen og i yderste tilfælde en mindre motorbrand.
Der er tale om biler fra modelår 2014-2019 med toliters dieselmotor. Biler med mange korte ture er mest udsat. Undtaget er XC40.
Se mere: Fuld fart på Volvos turbo
Ifølge Volvo er der ingen grund til bekymring, men hvis man inden servicetjekket oplever, at bilen mister trækkraft og lugter af brændt plast, skal man stoppe bilen.
2.400 af de 6.400 har løbende fået udskiftet ventilen, men skal tilbage for at få en softwareopdatering. De øvrige skal have begge dele klaret på en gang.
Indkaldelsen sker gennem Skats motorregister.