En pickup som Toyota Hilux er sejlivet på mere end én måde. Ud over den legendariske fysiske styrke får generationerne lov til at leve længe, og ottende generation, som stammer fra 2015, får nu sit andet facelift.
Den fornyede 2021-udgave af Hilux er først og fremmest forbedret under motorhjelmen, hvor man nu kan få en 2.8 dieselmotor med 204 hestekræfter.
Motoren er altid kombineret med et sekstrins automatgear, og som alle udgaver af Hilux i Danmark har den firehjulstræk.
Den dyreste den mest solgte
I Danmark ventes topudgaven i form af en Double Cab med fire sidedøre og luksusudstyr at blive den mest solgte. Den hedder ’Invincible’, hvilket bedst kan oversættes med ’uovervindelig’. Så får man en kabine med alt i udstyr samt en særlig front på bilen med ekstra stor grill og særlige hjul og smarte detaljer rundt om bilen, heriblandt nye LED-lygter.
I Danmark kan man købe en Toyota Hilux på enten gule plader, papegøjeplader eller på hvide plader som en personbil. På gule plader koster den i topudgaven 413.000 kr. med moms, mens den billigste version med den gamle 2.4-dieselmotor koster 272.000 kr.
Årlig ejerafgift over 20.000 kr.
For private giver det ikke megen mening at købe bilen på papegøjeplader, da bilen har en totalvægt på over tre ton, hvilket udløser en enorm årlig ejerafgift på over 20.000 kr.
I stedet kan man købe den på hvide plader, og her koster en topudstyret udgave 855.000 kr., men så får man naturligvis et bagsæde med i købet, så bilen dermed kan rumme op til fem personer. I gulpladeudgaverne er der kun to forstole i bilen.
Den nye Hilux, der er kommet til Danmark, må trække op til 3.500 kg.