Der er fuld gang i fornyelserne af de små, benzindrevne SUV-modeller.
Peugeot 2008, Ford Puma, Toyota Yaris Cross, Renault Captur og Skoda Kamiq er alle enige om, at de vil komme i faceliftede udgaver her i første halvdel af 2024.
Og det samme mener VW, som til april sender en fornyet T-Cross på gaden, fem år efter at den lille SUV oprindelig blev lanceret.
Ny front - men mest nyt indendøre
2024-udgaven af T-Cross har en tydeligt ny front, men nyder især godt af en række forbedringer i kabinen og i det tekniske udstyr.
Der er kommet mere bløde materialer på instrumentbordet foruden andre materiale-opgraderinger, siger VW. Det er formentlig velvalgt, da T-Cross i 2019 udgjorde et markant kursskifte for VW, hvor der blev sparet mærkbart på den oplevede kvalitet – noget VW indtil da ellers havde prioriteret meget højt. I stedet skulle T-Cross sælges på at var farveglad og ungdommelig.
Den fornyede T-Cross udstyres også med digitalt instrumenthus (otte tommer skærm) i alle udgaver, får en otte tommer stor trykskærm og mulighed for Travel Assist, som er VW’s assistent til at blandt andet at holde vognbanen og følge fartgrænserne.
Matrix-lygter er en mulighed
De højere udstyrsversioner har desuden avancerede matrix-lygter, af VW kaldet IQ.Light, De er standard allerede fra andet udstyrstrin, Style.
Der er valg mellem manuelt gear og automatisk DSG-gear.
Priserne for den fornyede T-Cross ligger mellem 250.000 og 382.000 kr.
11.000 solgt
Siden lanceringen i 2019 er der i Danmark nysolgt næsten 11.000 styks af den Polo-baserede SUV. 8.000 af dem kører stadig på danske veje.
Den dyrere, Golf-baserede T-Roc er dog solgt i endnu flere eksemplarer, nemlig næsten 14.000.
Vil du modtage FDMs nyhedsbreve?
Tilmeld dig vores nyhedsbreve, hvis du vil holde dig orienteret om bilnyheder og forbrugerhistorier om livet som bilist.