Rummelig mikro-elbil til rekordlav pris

Der er godt nyt til dem, der søger en brugbar og moderne elbil til under 200.000 kr. – hvis den gerne må være meget lille. Hyundai Inster er nu prissat, og den fås ned til 180.000 kr.

Hyundai Inster kørende
Nyt om biler

Med en startpris på 180.000 kr. indtager Hyundai Inster det danske marked og bliver dermed Danmarks billigste elbil sammen med Citroën C3.

Den lille elbil, der allerede er kørt i finalen i kampen om Årets Bil i Danmark 2025, er netop nu på vej til Danmark fra Sydkorea, hvor den produceres, og det betyder, at de første biler kan leveres lige efter årsskiftet.

Ifølge den danske importør kan bilen leveres i rigelige mængder, og der ventes derfor ikke nævneværdige leveringstider.

Hyundai Inster lige forfra.
Hyundai Inster er en mellemting mellem en mikrobil og en minibil og fås fra 180.000 kr.

Flot grundudstyr

Inster, der kan ses som en moderne VW e-Up, fås med to batteristørrelser, og hver udgave kommer med to udstyrsniveauer, Essential og Advanced.

Selv grundudgaven er flot udstyret med adaptiv fartpilot og vognbaneassistent, to skærme på hver 10,25 tommer med indbygget navigation, der er koblet til nettet og mulighed for (kablet) Apple Carplay og Android Auto, bakkamera, klimaanlæg og app-styret forvarmning og indstilling af lademuligheder.

Førerpladsen i Hyundai Inster.
I alle udgaver er førerpladsen udstyret med to skærme på hver 10,25 tommer.

Rækkevidde på op til 370 km

Hyundai Inster-priser

Essential, 42 kWh, 97 hk, 327 km: 179.995 kr.
Advanced, 42 kWh, 97 hk, 327 km: 194.995 kr.
Essential, 49 kWh, 115 hk, 370 km: 191.995 kr.
Advanced, 49 kWh, 115 hk, 370 km: 206.995 kr.

Advanced koster 15.000 kroner mere og byder bl.a. på 15 tommer alufælge, LED-lys overalt, længdejusterbart bagsæde samt varme i forsæder og rat.

De to batteristørrelser er på hhv. 42 og 49 kWh, og det giver foreløbige rækkevidder på hhv. 327 km og 370 km efter WLTP-normen.

Opladningen sker med op til hhv. 74 og 85 kW, hvilket ikke er særlig meget, men som trods alt holder ladetiden fra 10 til 80 procent på lige omkring en halv time. Begge biler har desuden 11 kW AC-lader.

En vinterpakke med batterivarmer og varmepumpe kan tilkøbes for 7.000 kr.

Hyundai Inster bag,
Baglygterne er placeret tæt på bagruden og udgøres af en lang række lysfelter, der i grundudgaven er halogenlygter og i topudgaven LED.

Kun plads til fire

Begge udgaver af Hyundai Inster har plads til fire personer, og man skal op i en Advanced-udgave, før bagsædet er længdejusterbart.

Her kan man også folde forsædernes ryglæn helt frem og lægge ryglænet på bagsædet ned, og på den måde omdanne kabinen til en stor seng.

I det hele taget er kabinepladsen overraskende god i den ellers ret lille bil.

I løbet af foråret 2025 lanceres Inster også med helt fast bagsæde med plads til tre, og dermed bliver bilen en fempersoners bil.

Hyundai Inster i offroad-udgave.
Senere i 2025 lanceres Inster Cross, som er en mere barskt udseende version med ændrede detaljer for og bag. Teknikken er præcis den samme som i den almindelige Inster,

Fem års garanti

Bagagerummet er på 280 liter i udgaven med fast bagsæde, og i udgaven med længdeforskydeligt sæde er bagagerummet på mellem 283 liter og 351 liter.

Inster må ikke trække en påhængsvogn, men krog til cykelholder kan tilkøbes for 10.000 kr.

Hyundai Inster sælges med en fabriksgaranti på fem år uden km-begrænsning, og serviceintervallerne er et år eller 30.000 km.

 

Vil du vide, hvornår nye elbiler lanceres?

Se den omfattende liste over nye elbilers ankomst til Danmark. Opdateres løbende.

Nye elbiler i 2024 og 2025