Logo

BMW X7 - hjørnesofa på hjul

Tests

Prøvekørsel

16. oktober 2019

BMW X7 set forfra

Foto: Karsten Meyland Lemche

Søren W. Rasmussen

BMW X7 er en bamse, der imponerer med plads til syv voksne og en kabine, hvor der ikke er sparet på noget.

Motor mener

Trods dens gode pladsforhold og fine komfort bliver BMW X7 alligevel for meget af det gode herhjemme. Bare at parkere giver sved på panden.

TANNISBY Når man ser X7 på afstand, virker bilens form og størrelse, som om det var en hvilken som helst SUV. Det er først, når man nærmer sig bilen, at man fornemmer dens enorme ydre mål. Og det går for alvor op for en, når bilen skal parkeres ved supermarkedets p-plads – dette er en bil, der er skabt til amerikanske forhold og ikke danske.

Den enorme X7 er 5,15 meter lang, to meter bred og over 180 cm høj. Den vejer 2,4 tons og koster fra 1,5 mio. kroner. Med et godt valg af ekstraudstyr runder prisen med lethed de to millioner kroner.

På den måde er både prisen og de ydre mål næsten på niveau med det, man normalt forbinder med to biler.

BMW X7 kabine

Førerpladsen er typisk for BMW, og den store skærm i midten er let at betjene. X7 fås kun med automatgear, her med en gearvælger i glas.

Masser af plads

Bag rattet føles bilen dog usædvanlig letkørt, og i dieselversionen, som vi kørte, er dens dynamiske præstationer ligefrem ret afdæmpede. X7 køres mest af alt som en pæn familiebil, og det er vel også hele ideen med bilen.

Der er tre rækker sæder og dermed plads til syv personer. Selv på tredje sæderække sidder man godt, og i den version vi testede, var alle sæderne elektriske betjente og læderbetrukne. Nærmest som en stor hjørnesofa, der er sat på hjul.

Flere foto og data

BMW X7

xDrive 30d aut. (Diesel)
BMW X7 bagfra

Fordele

Komfort / Plads / Udstyr

Ulemper

Pris / Bagagerum / Ikke tre års garanti

Pris

1.509.720 kr.

Maks. effekt

265 hk