Tilkald vejhjælp
Har du brug for vejhjælp? Vi er altid klar til at hjælpe dig. Du kan tilkalde vejhjælp online eller ringe til os. Vi forsøger at hjælpe dig på stedet, så du kan komme hurtigt videre. Kan det ikke lade sig gøre bugserer vi din bil på værksted.

Har du brug for vejhjælp i Danmark?
Har du brug for vejhjælp i udlandet?
Vejhjælp gennem bilforsikring hos FDM Forsikringer
Hvis du har vejhjælp gennem din bilforsikring hos FDM Forsikringer og har brug for vejhjælp i Europa, skal du ringe på nedenstående telefonnummer.
Vejhjælp gennem FDM-medlemskab
Hvis du har et Kombi- eller Komplet-medlemskab kan du tilkalde vejhjælp online døgnet rundt.
Du kan også ringe til os
Nyttig viden - læs mens du venter
- Vejhjælpen er normalt fremme inden for 45 min. Vi sender dig en sms med besked om, hvornår du kan forvente, at vejhjælpen er fremme og du kan følge vejhjælpsbilen i realtid, på sin vej frem til dig.
- Du skal være ved din bil, når vejhjælpen ankommer, da vi har brug for nøgle til bilen.
- Vi forsøger at reparere bilen på stedet, så du kan køre videre. Hvis det ikke er muligt at få din bil til at køre igen, så bugserer vi den til et værksted. Husk at du har frit værkstedsvalg. I nogen tilfælde kan du blive bedt om selv at køre bilen til et værksted.
Hent Mit FDM app
Spørgsmål og svar om vejhjælp
Når du har solgt, skrottet eller afhændet din bil, kan du få din vejhjælpsaftale overført til din nye bil. Du kan enten ringe til os til på telefon: 70 13 30 40 eller du kan foretage ændringen online:
Hvis det dækkede køretøj ikke er solgt, skrottet eller afhændet endnu, kan vejhjælpen desværre ikke overføres til nyt køretøj. Du kan i stedet opsige din eksisterende vejhjælpsaftale, hvis du ikke længere ønsker den bil dækket, og så kan du tegne en ny vejhjælpsaftale til din nye bil.
Hvis du får en ny bil i en anden vægtklasse
Vi tager fat i dig, hvis du har fået ny bil i en anden vægtklasse end tidligere. Det kan kræve en ændring i dit vejhjælpsabonnement.
Hvordan får jeg refunderet mine udgifter i forbindelse med vejhjælp assistance?
Hvis du har haft udgifter i forbindelse med driftsstop eller uheld/skader i Danmark, kan du få dem refunderet.
Du kan få refunderet dine udgifter til:
* Assistance/bugsering
* Tog/bus
* Taxa
* Punkteret dæk
* Batteriskifte
* Syn
* Stenslag
* Lapning af hjul
Sådan får du refunderet dine udgifter
* Udfyld refusionsskemaet (husk at udfylde alle felter)
* Husk at vedhæfte alle kvitteringer
Fra vi har modtaget din anmeldelse, til du får dine penge refunderet, vil der gå cirka 5-7 arbejdsdage. Pengene vil blive overført til den konto, som du har oplyst i refusionsskemaet. Bemærk, at der kan forekomme længere ekspeditionstid i travle perioder. Hvis du har nogen spørgsmål til ovenstående, skal du være velkommen til at kontakte os.
