FDM Reparationsforsikring

Information om skadesoprettelse

 

I tilfælde af mekaniske eller elektroniske fejl i udlandet, skal skaden også godkendes af QBE, inden et udenlandsk værksted må påbegynde skadesarbejdet.

Se engelsk guide

For at værkstedet kan oprette en skade, skal virksomheden være godkendt af QBE og oprettet på QBE Claim-portalen.

Værkstedet er allerede oprettet på QBE Claim-Portal

Er værkstedet allerede oprettet og har en bruger på QBE Claim-Portal, logges ind med brugernavn og kode. Herefter oprettes skaden. 

 

Værkstedet er IKKE oprettet på QBE Claim-Portal

Er værksteder ikke oprettet, skal værkstedet sende en mail til FDM@dk.qbe.com med nedenstående informationer.

Herefter oprettes værkstedet med en brugerprofil og login: 
  • Forhandlernavn og adresse 
  • Fornavn og efternavn på bruger hos værkstedet (der kan være flere, da brugeradgangen er individuel) 
  • E-mailadresse på brugeren 
  • Tlf.nr. til værksted/bruger 
  • Oplys timepris eksklusiv moms 
  • Reg.- og konto nr. 
I de fleste tilfælde vil du inden for 24 timer (hverdage) modtage følgende:  
  • Godkendelse af værkstedet 
  • Login til skadeportal 
  • Brugermanual til skadeportal 
  • Forretningsbetingelser 

Herefter kan værkstedet anmelde skaden og afvente godkendelse, som i 90% af tilfældene sker inden for 30 minutter. 

 

Spørgsmål

Spørgsmål vedr. værkstedsoprettelse eller skadesanmeldelse kan rettes til: FDM@dk.qbe.com 

Alternativt kan I kontakte WIA kundeservice på telefonnummer 88139493, som omstiller til QBE Danmark.