Nedenfor viser vi, hvordan en komplet rustbeskyttelse og undervognsbehandling foretages.
Step 1
For at beskytte bilen bedst muligt inden behandling afdækkes bilen indvendigt med sædeovertræk, måtter, rat-afdækning mm.
Step 2
Herefter bliver bilen adskilt ud fra et sprøjteskema og eventuelle krav fra producenten, som sikrer, at rustbeskyttelsen påføres korrekt. Samtlige plastafdækninger, inderskærme, paneler med videre bliver afmonteret.
Step 3
Undervognsbehandlingen forberedes ved at afrense undervogn og hjulkasser med varmt vand og højtryk. Hvis der er rester fra en tidligere rustbehandling eller løse rustflager, bliver dette afrenset helt.
Step 4
Efter bilen er blevet vasket, skal den enten tørre i kabine eller ved gulvventilation. Når bilen er tørret, bliver bilen afdækket udvendigt for opnå bedst mulig beskyttelse af bilens komponenter, herunder bilens bremser og lak.
Step 5
Herefter bliver bilen kørt i kabine og rustbeskyttelsesproduktet bliver påført i henhold til producentens anvisninger og behandlingstyper.
Vi borer ikke huller i bilen i forbindelse med behandlingen, medmindre at sprøjteskemaet tydeligt angiver dette og adgang ikke er mulig via adskillelse. Dog kan vi anvende boringer fra tidligere behandlinger, hvorefter vi erstatter gamle propper med nye.
Step 6
Inden bilen samles og rengøres kontrollerer vi den. Opdages der evt. fejl eller mangler bringes de i orden. Rustkontrollen skal sikre, at selve rustbeskyttelsen er udført korrekt, samt at du har fået den behandling som du har bestilt. Efter kontrollen, bliver bilen færdigmonteret og alle hjul efterspændt.
Step 7
Til sidst, bliver bilen vasket og aftørret, for at undgå spor efter undervognsbehandlingen.
Step 8
Til slut foretages den endelige kontrol af den færdigbehandlede bil. Herefter kan du hente bilen igen. FDM vil kontakte dig to år efter behandlingen med et tilbud om efterbehandling.