Motor mener: Teknisk set er Aveo på alle måder uinteressant, og der er ingen god grund til at købe bilen.
Chevrolet Aveo er et noget belastet bilnavn. Den første udgave var en koreansk bygget firedørs sedan, der aldrig nåede til Danmark på grund af et katastrofalt dårligt crashtest-resultat.
Femdørsudgaven af Aveo kom derimod til landet og blev solgt under navnet Kalos. Her viste et testresultat sig nemlig at være en smule bedre, men stadigvæk ringe, og Kalos fik kun lige netop tre ud af fem stjerner.

Priserne begynder ved 138.500 kr. for billigste udgave med fem døre og en 1.2-liters motor med 84 hk. Det er stort set samme pris som f.eks. en tilsvarende Opel Corsa, der modsat Aveo har vist sig at være sikkerhedsmæssigt i top.
Da motoren i Aveo samtidig virker overraskende slap ved de omdrejningstal, man normalt kører med, ja så er det svært at pege på Aveo, hvis man skal vælge en ny bil. Den større 1.4-liters motor føles ikke markant hurtigere ved almindelig kørsel, og da den version samtidig er koblet til et højere udstyrsniveau, lander prisen helt oppe på 151.500 kr.

Bagagerummet fremstår fornuftigt i størrelsen, og bagsædepladsen er ligeledes rimelig. Set ud fra et praktisk synspunkt er der derfor ikke noget, der taler direkte imod Aveo. Men samlet set fremstår bilen på samme niveau som biler fra før årtusindskiftet, og det er ganske enkelt ikke godt nok.