
Hidtil har Chevrolet Cruze kun været at finde som firedørs sedan, men nu dukker en flot femdørs udgave op, hvor design og fine praktiske løsninger går hånd i hånd.
Sammen med en yderst velfungerende toliters dieselmotor med 163 hk har Cruze derfor for alvor kastet sig ind i kampen om de kunder, der vil have en familiebil til lidt over en kvart million kroner.

Dermed er kravet til bilerne øget betydeligt, men det ser faktisk ud til, at det ikke er noget problem.
Vi har kørt den nye femdørs udgave og kan konstatere et flot kvalitetsniveau med mange finesser, der er med til at gøre opholdet i bilen til en fornøjelse.
Til og med har Chevrolet hentet flere detaljer fra GMs store komponentbank, og mange vil derfor genkende rat og knapper fra flere af Opels mange modeller. Det gør bestemt ikke noget, og er med til at hæve kvalitetsindtrykket.

Pladsforholdende er på niveau med en Opel Astra, hvilket betyder fin plads fortil, og acceptabel plads ved bagsædet. Bagagerummet rummer 413 liter – også her et udmærket niveau.
Modelprogrammet omfatter kun to motorer – enten en 1.8-liters benzinmotor med 141 hk eller denne toliters dieselmotor med 163 hk. Også her har Chevrolet benyttet sig af Opels ekspertise.

Chevrolet Cruze sælges i Danmark med et højt udstyrsniveau, og det medfører noget høje priser. Vi forventer, at Cruze femdørs vil koste 240.000 kr. med benzinmotor og ca. 275.000 kr. med dieselmotor, når de kommer til Danmark til marts næste år. Med i prisen følger en fin garanti på tre år eller 100.000 km.