Motor mener: For dårligt at Chevrolet Spark introduceres uden ESC.
Chevrolet Spark kunne have været et spændende indspark i 100.000 kr. klassen. Men er det ikke fra starten. Importøren har valgt at introducere Spark uden det uundværlige sikkerhedsudstyr ESC til marts. ESC bliver standard et par måneder senere med en prisstigning til følge, og først da bliver den interessant.

Pladsforholdene er gode i forhold til bilens størrelse, og der er fem seler, om end man skal være lille af statur for at side godt på anden række. Langbenede chauffører vil savne lidt lårstøtte, mens de fleste bilister vil sætte pris på, at det er let at komme ind og ud af bilen. Kun højeste udstyrsniveau har højdejusterbart rat, og rattet kan slet ikke justeres i længderetningen.

Udstyrsniveauet er som udgangspunkt fint på basismodellen Life+, merprisen for LS-udstyrsvarianten vil afgøre, om man vil opgradere med blandt andet 12-volt udtag foran, fjernbetjent centrallås, sædevarme og højdejusterbart rat.

En alvorlig anke er brændstoføkonomien, for Spark er opgivet til 19,6 km/l, og det er 2-3 km kortere pr. liter brændstof end konkurrenterne. Det koster både ved tanken, og når ejerafgiften skal betales.
Spark har fået fire stjerner i Euro NCAPs crashtest, primært takket være en meget flot sikkerhed for børn og i sidekollisionen. Frontalkollisionen er også udmærket. Men Spark får ikke fem stjerner, da ESC ikke er standard i nok lande.
