Brug medlemsfordel: Reparationskontrol

Det kan være svært at vurdere, om en reparation er udført ordentligt.

Derfor kan du som FDM-medlem få eksperterne hos FDM test og bilsyn til at tjekke det reparations- eller servicearbejde, du har fået udført hos et af vores FDM fordelsværksteder.

Så kontrollerer vi de dele eller områder, der er blevet repareret.

Sådan gør du

Bemærk: Reparationskontrollen gælder udelukkende for arbejde udført af FDM fordelsværksteder

1. Bestil tid online til reparationskontrol (husk at logge ind for at opnå en pris på 0 kr.).

2. Du kan se dit nærmeste FDM test og bilsyn-center her.

3. FDM test og bilsyn laver en visuel kontrol af servicearbejdet/reparationen. Husk at medbringe din værkstedsfaktura, så vi kan se, hvilken reparation værkstedet har udført.

4. Du får udleveret en kontrolrapport, når kontrollen er afsluttet.

Husk, at reparationskontrollen skal udføres inden for en måned fra udført service/reparation.

Reparationskontrollen gælder alle husstandens biler under 3.500 kg. Vær opmærksom på, at kontrollen er visuel, og vi derfor ikke kan tjekke reparationer, der kræver, at vi skiller dele af bilen ad.

Se betingelser for reparationskontrol her

Vi giver dig reparationstryghed – og dækker ekstra omkostninger

Er der uoverensstemmelser mellem det udførte arbejde, og arbejdet, der er beskrevet i værkstedsfakturaen, vil det være noteret i den kontrolrapport, du får udleveret fra FDM. Kontrolrapporten kan du tage med tilbage til værkstedet for at få dem til at udbedre fejl og mangler.

Hvis vores eksperter finder anmærkninger under reparationskontrollen, og er dit værksted efterfølgende ikke er i stand til at udbedre det i løbet af rimelig tid, så træder din reparationstryghed til. Kontakt FDM, som herefter vil henvise dig til et andet værksted.

Du tager bare din bil og vores rapport med til dette værksted i stedet. Her vil de fejl og mangler, som vi peger på, så blive lavet inden for en rimelig tid og uden ekstra omkostninger.