FAQ - strøm hos Jysk Energi

Her kan du læse de mest stillede spørgsmål og svar om elaftalen hos Jysk Energi.

Hvad findes der af bindingsperioder og gebyrer?

Der er ingen binding. Information om generelle gebyrer kan du finde hos Jysk Energis hjemmeside.

Hvor opsiger jeg min strømaftale, hvis jeg ikke længere ønsker den?

Du henvender dig til det nye elselskab du ønsker at skifte til, så klarer de skiftet. Ved skift til FDM Strøm skal du være opmærksom på din nuværende aftale, og er der en bindingsperiode, kan din nuværende el-leverandør opkræve et gebyr for utidig opsigelse.

Hvordan skifter jeg el-leverandør?

Du henvender dig til det nye elselskab du ønsker at skifte til, så klarer de skiftet.

Hvordan afregnes FDM strømforbrug?

Dit strømforbrug måles time-for-time. I forbindelse med bestillingen, bestemmer du selv, om afregningen skal ske måneds- eller kvartalsvis, og om det skal ske forudbetalt (aconto) eller bagudbetalt. Husk at tilmelde dig til Betalingsservice, så du får det lavest mulige regningsgebyr.

Hvad sker der med min elaftale, hvis jeg melder mig ud af FDM?

Du beholder strømaftalen, du har indgået, men vil ikke længere modtage bonus fra FDM.

Hvordan kan jeg følge mit strømforbrug?

Installér appen Ello, som kan hentes i Apples App Store, Google Playstore eller på eloverblik.dk. Du kan også se et simpelt overblik på selvbetjening på jyskenergi.dk.

Hvad gør jeg, hvis jeg har spørgsmål til min regning?

Henvend dig til Jysk Energi.

Hvad gør jeg, hvis jeg har spørgsmål til min el-leverance?

Henvend dig til Jysk Energi.

Hvad koster strømaftalen år 2?

Abonnementsprisen koster det samme i år 2, og strømprisen fortsætter med at følge udviklingen på det nordiske el-marked. Hvis det besluttes at hæve abonnementsprisen, skal vi varsle dig skriftligt. Hvis abonnementet bliver billigere, behøver vi ikke nødvendigvis at informere dig.