FAQ - FDM/Shell Card

Her kan du læse de mest stillede spørgsmål om Shell. Hvis du ikke kan finde svaret på dit spørgsmål, skal du kontakte Shells kundeservice direkte på telefon 70 100 900.

Ansøg om FDM/Shell Card

Kan jeg lægge mit FDM/Shell Card ind i Shell-appen? 

Ja, du kan både lægge dit FDM/Shell Card og dit almindelige betalingskort ind i Shell-appen og få rabat. Rabatten opnås dog kun på Shell.

Skal jeg gøre noget anderledes, når jeg betaler med mit FDM/Shell Card på Q8 eller F24? 

Dit FDM/Shell Card kan kun bruges til betaling på Q8 og F24's forpladser, standere og vaskehaller. Du kan altså ikke betale for brændstof inde i butikken hos Q8. Shell sørger for, at du får din brændstofrabat, og du får stadig kun én faktura uanset, hvor du tanker. 

Hvad får jeg i rabat med et FDM/Shell Card?

På Shell får du:

  • 30 øre i rabat pr. liter Shell FuelSave Benzin og Diesel.
  • 30 øre i rabat pr. liter Shell V-Power Benzin og Diesel.
  • 30 øre i rabat pr. kWh på Shell Recharge lynladere

Rabataftalen gælder også for dig der kan benytte FDM Shell Card hos Q8 og F24.

På Q8 og F24 er rabatten:

  • 30 øre i rabat pr. liter GoEasy Benzin og Diesel
  • 30 øre i rabat pr. liter GoEasy Extra Benzin og Diesel
Hvordan bruger jeg mit FDM/Shell Card til at betale for brændstof på Shell, Q8 og F24? 

På Shell: Her kan du benytte dit FDM/Shell Card til på forpladserne ved standerne og i kioskerne på bemandede Shell tankstationer.

På Q8: Her kan du kun benytte dit FDM/Shell Card til at betale på forpladserne ved standerne. Du kan altså ikke bruge dit Shell kort til at betale i Q8's kiosker.

På F24: F24 har kun ubemandede stationer med betaling ved standerne på forpladsen.

Hvordan får jeg rabat? 

Du benytter dit FDM/Shell Card lige før du påbegynder tankning ved standeren. Du skal ikke benytte andre kort, og du bliver faktureret en gang om måneden, hvor rabatten er fratrukket. 

Får jeg rabat med det samme? 

Du får rabatten fra første gang du tanker med dit FDM/Shell Card. Rabatten fremgår ikke på din kvittering, men du kan se det på dit månedlige kontoudtog fra Shell. 

Hvem kan få rabat? 

Alle FDM medlemmer, der ansøger og får udstedt et FDM/Shell Card får rabatten. Alle vil gennemgå en kreditvurdering. 

Er det prisen på standeren, jeg får rabat på med mit FDM/Shell Card? 

Ja, ganske som på enhver Shell tankstation, gælder rabatten på den pris, du ser ved standeren. Uanset om du tanker hos Shell eller Q8/F24, er det altid standerprisen, der gælder. 

Kan jeg se min rabat på bonnen? 

Nej. Din rabat fremgår ikke af din kvittering efter endt tankning eller køb. Som kortkontohaver modtager du i stedet en månedlig specificeret opgørelse over dine registrerede køb og din besparelse. Opgørelsen sendes enten gennem e-Boks, vedhæftet en e-mail i PDF-format eller fremgår af Betalingsservice-oversigten. 

Hvor lang tid går der, før jeg får mit FDM/Shell Card? 

Du modtager dit kort indenfor 8 hverdage. Hvis du allerede har et Shell benzinkort, så sendes dit nye benzinkort med FDM-rabatten oftest allerede den efterfølgende hverdag, som du bestiller. 

Jeg oplever problemer ifm. opdatering af mit FDM/Shell Card

Udfordring: Siden ”opdater kort” virker ikke i Internet Explorer.

Løsning: Det er korrekt – du skal venligst bruge en anden browser (Chrome, Firefox, Microsoft Edge, Safari, etc.) da Internet Explorer ikke længere supporteres.

 

Udfordring: Jeg prøver at opdaterer flere kort i husstanden og den fejler på siden ”opdater kort”.

Løsning: Luk venligst browseren ned og vent nogle minutter og prøv derefter igen.

 

Udfordring: Opdatering af mit kort fejler ved ”captcha” godkendelsen på siden ”opdater kort”.

Løsning: Luk venligst browseren ned og vent nogle minutter og prøv derefter igen.

 

Udfordring: Opdatering fejler da mit kortnummer ikke genkendes på siden ”opdater kort”.

Løsning: Luk venligst browseren ned og vent nogle minutter og prøv derefter igen.

 

Jeg oplever problemer ifm. ansøgning om FDM/Shell Card

Udfordring: Når jeg indtaster mit medlemsnummer siger systemet, at det ikke kan genkendes.

Løsning: Kontakt FDM medlemsservice på telefon 70 13 30 40

 

Udfordring: Mit NemID fejler.

Løsning: Luk browseren ned og start forfra – check venligst at din NemID info er korrekt.

 

Har du andre spørgsmål?

Kontakt Shells kundeservice direkte på telefon 70 100 900

Ansøg om FDM/Shell Card