Jaguar I-Pace set forfra
Fotograf:

Foto

Karsten M. Lemche
Biltest

Jaguar I-Pace - rå og elegant

Der er masser af køreglæde i Jaguar I-Pace. Men med nye konkurrenter fra Mercedes og Audi er den ikke alene mod Tesla mere. Især ladetiden på den tunge bil trækker ned.
Jaguar I-Pace set bagfra

Motors vurdering

Jaguar I-Pace

El
713.880 kr.
  • Køreoplevelse
  • Kabinekvalitet
  • Udstyr
  • Pris
  • Ladetid
  • Vægt
Luk
Vis flere data

Fabriksdata

  • Motor
    To elmotorer (firehjulstræk)
  • CO2 udledning
    0 g/km
  • Effekt
    400 hk
  • Moment
    696 Nm
  • Topfart
    200 km/t.
  • Acc. (0-100)
    4,8 sek.
  • Køreklar vægt
    2.310 kg
  • Maks. påhængsvægt
    750 kg
  • Bagagerum
    505 liter
  • Akselafstand
    299 cm
  • Officiel rækkevidde
    415 km
  • Garanti (bil/lak/rust)
    3 / 3 / 6
  • Mål
    L:468 cm B:201 cm H:157 cm

Motors tal

  • Beregnet økonomi 6,90 kr./km
  • Målt rækkevidde 334 km

Sikkerhed

2018
Luk

Den blev „Car of the Year 2019“ og har siden vundet et hav af andre titler. Bestemt ikke ufortjent, for den leverer en pragtfuld køreoplevelse og rummer mange gode detaljer. Vi kørte denne gang 334 km på motorvej med 110 km/t., før batteriet var tømt, og det er godkendt, omend i den korte ende af skalaen.

Læs også: Motors tidligere test af Jaguar I-Pace

På lynladestationen kunne vi „tanke“ 200 km på batteriet på 40 minutter, og det er ikke vildt imponerende. Det er ladetiderne derhjemme heller ikke, for bilen lader kun med én fase, og så tager det over et døgn at lade en tom bil helt op, medmindre man har investeret i en ladeboks, der kan 'samle' to faser til en. Har man en sådan reduceres ladetiden til nlidt over det halve.

Det er altså ikke lademulighederne, der har lagt grunden til de fine titler. Men samlet set leverer Jaguar I-Pace en køretur på noget, der ligner første klasse, og det kan man ikke tage fra den.

VIDEO: Tag med på test af Jaguar I-Pace

Læs Motors gruppetest af alle elbiler i 2019