Kia e-Soul set forfra
Fotograf:

Foto

Karsten M. Lemche
Biltest

Kia e-Soul - firkantet elbil

Elbilen Kia e-Soul er ikke bange for at skille sig ud i gadebilledet. Og er du også begejstret for designet, er den faktisk en rigtig god elbil i hverdagen.
Kia e-Soul set bagfra

Motors vurdering

Kia e-Soul

El
339.999 kr.
  • Design
  • Trykskærm
  • Udstyr
  • Ingen app-opkobling
  • Pladsforhold
  • Ladetid hjemme
Luk
Vis flere data

Fabriksdata

  • Motor
    Elmotor (forhjulstræk)
  • CO2 udledning
    0 g/km
  • Effekt
    204 hk
  • Moment
    395 Nm
  • Topfart
    167 km/t.
  • Acc. (0-100)
    7,9 sek.
  • Køreklar vægt
    1.757 kg
  • Maks. påhængsvægt
    0 kg
  • Bagagerum
    315 liter
  • Akselafstand
    260 cm
  • Officiel rækkevidde
    452 km
  • Garanti (bil/lak/rust)
    7 / 5 / 12
    Bilgaranti maks. 150.000 km
  • Mål
    L:420 cm B:180 cm H:161 cm

Motors tal

  • Beregnet økonomi 3,50 kr./km
  • Målt rækkevidde 364 km
Luk

Det er nok et spørgsmål, om man kan lide designet eller ej, men bilen skal have point for at skille sig ud. Teknisk set er e-Soul dog identisk med e-Niro, og priserne er også tæt på hinanden.

Læs også: Motors tidligere test af Kia Soul EV

Kia e-Soul har dog allerede nu fået den nye skærm på instrumentbordet, som de øvrige modeller først får senere. Desværre er Danmark ikke klar med en app-løsning, så man kan kommunikere med bilen fra sin smartphone.

Kia e-Soul kabine
Billedtekst her

Vælg det store batteri

Rækkevidden er med sine 364 km godkendt, og på farten er ladetiden god: Vi tankede 200 km på bilen på 38 minutter. Hjemme går det markant langsommere, da bilens egen lader kun benytter én fase. Regn med omkring 18 timer med en almindelig hjemmelader, mens en lader, der kan kombinere to faser, kan lade bilen op på omkring den halve tid.

Læs også: Komplet samling af alle Motors test af elbiler

Udstyret er imponerende, og kan man lide designet, er Soul en forfriskende elbil. Vores tip: Vælg den med det store batteri.

VIDEO: Tag med på test af Kia e-Soul

Læs Motors gruppetest af alle elbiler i 2019