
Da den nuværende Nissan Micra kom for tre år siden, var den på flere områder et tilbageskridt fra sin forgænger. Dels i design, dels i den oplevede kvalitet i kabinen. Nissan mente, at man kunne spise europæerne af med stort set samme bil, som skulle sælges i Sydøstasien. Det globale gennemsnit.
Nu har Nissan fortrudt og har skabt en bedre bil til os europæere. Det sker med et facelift, der er væsentlig mere omfattende end normalt.
Fronten helt hen til forruden og fordøre er helt ny, og det er der kommet en mere markant og kantet stil ud af. Den hidtidige model var nok blevet for nuttet og feminin, erkender Nissan. Og det kan være et problem, for det holder mandlige købere væk.
Også bagpartiet er ændret en del med bl.a. nye baglygter.
Mere udstyr i Nissan Micra

Kvalitetsfornemmelsen er også øget med bedre sædeindtræk og dørbeklædninger.
Bilen har fået mere udstyr, særligt mellemniveauet Acenta er opgraderet med klimaanlæg, fartpilot og regnsensor. Vælger man navigation, bliver det med en større skærm end før (5,8 tommer), mulighed for at sende destinationer fra f.eks. en PC til bilen (Nissan Connect), og så snakker anlægget nu dansk.
Desuden er det høje udstyrsniveau Tekna tilbage med bl.a. glastag, nøglefri betjening, parkeringssensor og parkeringsassistent. Motorprogram, undervogn m.m. er uændret.

Aircondition koster 9.000 kr. ekstra til denne model, mens næste trin, Acenta, begynder ved 149.000 og en ny topmodel, Tekna, fås fra 164.000 kr. Vil man opgradere fra 80 til 98 hk koster det 9.000 kr.