
Den nye stationcar ligger sig designmæssigt tæt op ad den hidtidige Civic, og de to biler er således helt identiske til og med B-stolpen. Det betyder, at Honda kan overføre de nuværende fine Euro NCAP-crashtestresultater fra femdørsudgaven til den nye stationcar.
Fra bagdøren er taglinjen forlænget, så den efterlader en meget fin loftshøjde ved bagsædet. Taget fortsætter ud over bagagerummet, der er forlænget, så Tourer-udgaven er blevet 23,5 cm længere end femdørsudgaven. Akselafstanden er bibeholdt.
LÆS OGSÅ: Motors test af Honda Civic
Gigantisk bagagerum med kælder

Det øvrige bagagerum er også rummeligt og meget regulært i formen, og så har Honda gjort en del ud af at sænke læssehøjden, så det f.eks. er lettere for en hund selv at komme ind og ud af bilen.
Bagsædets ryglæn kan let foldes forover, idet sædehynden glider ned mod gulvet, så lastarealet bliver helt plant. Et lodret bagagenet kan placeres enten bag for- eller bagsæderne, så det hindrer bagagen i at flyve ind i kabinen ved en kraftig opbremsning eller en kollision.
Som vanligt hos Honda er der flere vippemuligheder ved bagsæderne, der af Honda kaldes „Magic seats". Som i et teater, kan sædehynden vippes op til lodret, så de står op langs ryglænet. Det giver mulighed for at laste omfangsrige genstande bag forsæderne.
Justerbare støddæmpere

Vælger man selv komfort, vil bilen lynhurtigt selv skifte til dynamik, hvis man kommer ud for en undvigemanøvre, og derved vil bilen klare den opgave på en mere sikker vis end normalt. Systemet skifter mellem indstillingerne på 1/100-del af et sekund.
Det er første gang, at vi ser en bil med justerbare støddæmpere kun på bagakslen, men det har Honda valgt for at holde prisen nede. Honda mener selv, at man herved kan opnå 80 procent af de fordele, man ellers opnår ved at have den meget dyrere løsning med justerbare støddæmpere på alle fire hjul. Alligevel er det dog kun topudgaverne, der får de justerbare støddæmpere som standard.

Kommer til marts 2014
Den nye Honda Civic Tourer præsenteres for offentligheden i forbindelse med Frankfurt Motor Show fra den 12. september i år. Men bilen – der i øvrigt produceres i England – kommer først til Danmark til foråret næste år.
Priser og modelprogram er endnu ikke fastlagt, men den kommer kun i to motorversioner med enten en 1.8-liters benzinmotor eller den nye 1.6-liters dieselmotor. Vi gætter på at billigste udgave vil koste 275.000 kroner.