200 hestekræfter kan man hygge sig med i den nye Ford Fiesta. De mange kræfter kommer fra en motor, der er ganske beskeden i størrelse, nemlig tre cylindre og 1,5 liter.
Det er den hidtil kraftigste udgave af Fords 1.5 Ecoboost-motor. Hidtil har loftet ligget ved 182 hk.

Udviklet af Ford Perfomance
Man skal næppe vente at se lige denne toptunede motor i så mange andre modeller. Motoren er nemlig et resultat af omhyggeligt arbejde hos Ford Perfomance.
Fiesta ST har et drejningsmoment på 290 newtonmeter og får en 0-100-tid på 6,7 sekunder.
To cylindre er ofte nok

Fiesta ST bliver også forsynet med ’Drive Modes’, som justerer motor, styretøj, ESC-systemet, traction control-systemet og udstødningslyd for at give den optimale køreoplevelse i forskellige situationer.
Udstødningslyden justeres elektronisk og forstærker den naturlige, men muligvis ikke så kraftige sportslige lyd fra den trecylindrede motor.