
Hele fire Dacia-modeller kommer i det danske program, og første model lanceres 6. april i form af den rummelige multibil Lodgy. 26 af Renaults eksisterende forhandlere kommer til at sælge Dacia.
Senere på året kommer Sandero – en lille hatchback en smule større end Renault Clio - samt SUV’en Duster og Logan MCV. Sidstnævnte er - lidt ulogisk - en stationcarversion af Sandero.
Dacia: lav pris, god plads

Billigste udgave af Lodgy med fem sæder og 82 hestes benzinmotor koster 134.000 kr., mens samme bil med syv sæder er sat til 154.000 kr. Med dieselmotor begynder prisen ved 159.000 kr. Det er næsten halv pris af, hvad en Renault Scénic og andre mellemstore multibiler koster.
Sandero ventes at få en pris på ca. 110.000 kr. med dieselmotor. Billigste Renault Clio diesel koster 157.000 kr., så her er fidusen noget mindre.
Dacia får (maks.) tre sikkerhedsstjerner

Med tre stjerner havner alle Dacia-modeller i en kategori, hvor FDM i almindelighed ”ikke kan tilråde” køb. Det gælder f.eks. også trillingerne Toyota Aygo, Peugeot 107 og Citroën C1.
Forsvarer dårlig sikkerhed
Den danske Renault-importør er godt klar over, at skoen trykker her. Administrerende direktør Henrik Bang siger til Dacias forsvar:
- Dacia Lodgy er især interessant for de bilkøbere, der er i markedet efter en brugt bil. Og sammenligner man Dacias sikkerhed med brugte biler i samme kategori og til samme pris som brugt, er bilkøberne bedre stillet ved at købe en Dacia.
Dacia klar med rummelig stationcar