Cabrioleten kom først, men nu er den lukkede udgave af Jaguars F-Type også lukket ud af buret.

F-Type Coupé er ikke bare den lukkede version af tvillingerne; den skal også være den mest sportslige. Det meste får bilen foræret i kraft af sit faste tag mod den åbne versions: lavere vægt, lavere tyngdepunkt og lidt større karrosseristivhed.
Tre motorer: L, XL og XXL
Der er tre varianter til rådighed for kunderne: grundmodellen uden tilnavn, F-Type S og F-Type R. De to første har sekscylindret motor på 3,0 liter med hhv. 340 og 380 hestekræfter, den sidste med tilsat kompressor. Det giver i begge tilfælde accelerationstider, som sportsvognen kan være bekendt: 5,3 og 4,9 sekunder fra 0 til 100 km/t.

Fem hk ekstra i coupéen
Motorerne og ydelserne svarer helt til cabrioleten – på nær en pudsig, men måske symbolsk forskel: V8 Coupé har fem hestekræfter mere end den tilsvarende cabriolet.
I alle tilfælde er en ottetrins automatgearkasse standard.
De to stærkeste modeller kan bestilles med de dyre, men også meget holdbare keramiske skiver. De sparer samtidig i alt 21 kg på den sarte side af affjedringssystemet.
Sider presset ud i ét stykke
Coupé-modellen er bygget med siderne formet i ét stykke aluminium. Det er for at undgå kosmetiske samlinger, siger Jaguar, men det kan muligvis også bidrage til ekstra stivhed.
Taget er enten i et stykke aluminium eller af glas, der giver samme stivhed.
Jaguars nyeste vilddyr bliver klar til levering til foråret.