Ford undgik allerede ved første generation det kantede minibus look på sin S-Max, og det er nok en del af forklaringen på bilens succes. For selv om S-Max har en mere rummelig bror i form af Galaxy, er det S-Max, der er solgt i langt flest eksemplarer.
Nu viser Ford så anden generation, som dog først kan købes i Danmark til sommer.

S-Max, som vi så i ”koncept”-form for et år siden, fortsætter nu i samme stil, dog med et mere rent design.
Fem eller syv sæder
I kabinen bliver der valg mellem fem og syv sæder. Alle bagsæder kan lægges ned ved tryk på en knap.
Ford er klar med premiere på en lang række avancerede funktioner så som adaptivt styretøj, automatisk nødbremse og LED-forlygter, som kan have fjernlyset tændt hele tiden uden at blænde medtrafikanter.
S-max får en stor otte tommer skærm i midterkonsollen, mens bagsædepassagerer kan glæde sig over eget klimaanlæg.
To benzin- og tre dieselmotorer
Motorprogrammet består på benzinsiden af to nye Eco Boost-motorer med henholdsvis 160- og 240 hk, mens diselprogrammet omfatter tre 2,0 TDCi-motorer med henholdsvis 120-, 150- og 180 hk. Den nye generation kan bestilles med firehjulstræk.
En ny Galaxy ventes også, men næppe før tidligst næste efterår.