Løsningen er blevet en fabriksejet afdeling, der under Polestar-navnet dels driver et racing-team i den verdensomspændende WTCC-afdeling, dels har udviklet en hel serie af udstyr, der kan eftermonteres på de fleste af fabrikkens modeller.
På den måde kan man købe en almindelig Volvo og efterfølgende opgradere den med flere kræfter, sportslig undervogn og andre lækre detaljer, der sender tankerne i retning af racerteamets biler.
Genialt i Danmark
Volvo har ikke ligefrem haft Danmark i tankerne, da de lancerede denne nye strategi, men alligevel passer konceptet perfekt ind i det danske afgiftssystem, da man netop ved at eftermontere alle delene kan slippe for den enorme danske registreringsafgift. Dermed bliver Volvo Polestar ret attraktivt herhjemme.I første omgang kan man købe enkelte dele eller hele udstyrspakker til stort set alle udgaver af Volvo V40, S60, V60 og XC60, og priserne går fra 8.495 kroner for en motoropdatering, der kaster 10 til 20 flere hestekræfter af sig, til godt 115.000 kroner, hvis man også vil have både fælge, fjedre, støddæmpere, udstødningsrør og en række lækre designelementer.
De nye serier af udstyr lanceres den 4. april, hvilket er dagen efter første løbsweekend i WTCC, hvor Volvo Polestar nu for første gang stiller op med en Volvo S60. Bilen er bygget helt efter seriens forskrifter, men har Volvos egen motor i en version med hele 400 hk.