Det har været under opsejling længe, men nu er det en realitet. Det er blevet lidt nemmere at ordne betalingen, når man skal med færgen til Bornholm, Samsø, Fanø, Langeland eller Lolland.
Rederiet Færgen, der sejler til og fra øerne, har indgået en aftale med BroBizz A/S om, at Brobizz'en kan bruges ved færgelejerne.
Aftalen skulle allerede have været i stand i foråret.
– Det har taget længere tid at få på plads end forventet, og da vi kom for tæt på højsæsonen i sommer, valgte vi at udskyde, så der ikke var risiko for, at det forstyrrede afviklingen af ferietrafikken, forklarer Lindy Kjøller, salgs- og marketingschef hos Færgen.
LÆS MERE: Brobizz kan betale parkering
Skal registreres hos Færgen
Færgens faste kunder, der hidtil har benyttet en såkaldt Færgen Bizz, har i stedet fået tilsendt en Brobizz, der nu kan benyttes på alle Færgens ruter. Overfartshistorikken følger med over i den nye ordning, så man får lavest mulig billetpris.
– Det vil alt andet lige være en fordel at kunne gøre brug af det samme velfungerende betalingsmiddel, uanset om man rejser med færgen eller kører over en bro. Samtidig er det med den nye løsning kun nødvendigt at registrere sine kontaktdata og kreditkortoplysninger ét sted, hvilket også vil gøre det nemmere og mere overskueligt at rejse i Danmark, siger Lindy Kjøller.
Brobizzen kan i forvejen benyttes som betalingsmiddel ved bl.a. Mols-Linien, Scandlines, broforbindelser i Skandinavien og lufthavnsparkering i Kastrup og Billund.
For at anvende Brobizz som betalingsmiddel på Færgens ruter skal man indgå en aftale med Færgen. Læs hvordan på www.faergen.dk