Nyt om biler
Det lader til at være et stort skridt frem for Hyundai, når Sonata til efteråret afløses af i40.
Alene designet giver et klart signal om, at Hyundai vil blande sig fuldtonet i firmabilsklassen. Der er en helt ny spændstighed og det meget europæiske design på i40 bedømt ud fra billeder.Samtidig kommer Hyundais store mellemklassemodel for første gang som stationcar, der i store dele af Nordvesteuropa er den absolut vigtigste modelvariant.
Stationcar først
Hyundai understreger selv dette vigtige nye skridt ved at vise stationcaren først. Det sker på Genève-udstillingen primo marts. Den europæiske sedanudgave bliver formentlig først vist på et senere tidspunkt.
Inden Genève-udstillingen er det småt med fakta, men det er oplyst, at den mest nøjsomme motor bliver en ny variant af Hyundai-Kias 1.7-diesel. Med en ydelse på 115 hestekræfter, skulle den store stationcar kunne køre næsten 23 km pr. liter.De øvrige motorer bliver benzin- og dieseler på mellem 1,6 og 2,0 liter.