Her er den rigtige Up

VW lader os nu se den mest relevante version af mikrobilen, Up, nemlig den femdørs. Bortset fra de to ekstra døre er forskellen minimal.

Nyt om biler

Her er den udgave af VW Up, som danskerne kommer til at købe.

Undersiden af rudekanten er helt lige i den femdørs Resten af bilen svarer designmæssigt til den tredørs.
Undersiden af rudekanten er helt lige i den femdørs Resten af bilen svarer designmæssigt til den tredørs.
Efter at VW har bygget interessen op med den tredørs Up, vises nu omsider billederne af den mere praktiske femdørs, som i stort set alle lande vil blive den klart mest købte version.

Ingen overraskelse

Billederne er ingen overraskelse, da VW allerede på Frankfurtudstillingen viste konceptet til en SUV-agtig Up, og den version havde fem døre.

Desuden er den femdørs og den tredørs meget lig hinanden. Eneste forskel i design er, at mens den bageste siderude i den tredørs skråner opad, er underkanten helt lige i den femdørs. I øvrigt fuldstændig som hos Skoda Citigo og Seat Mii i de tredørs udgaver.

Den tredørs Up har et "knæk" i rudekanten bag fordørene.
Den tredørs Up har et "knæk" i rudekanten bag fordørene.

Skoda og Seat debuterer snart

Skoda og Seat har endnu ikke fået lov at vise deres femdørs versioner. Lige som med den tredørs skal familiens fine medlem have et lille forspring i medieomtalen.

Up femdørs får præcis sammen motorer, udstyr og brændstoføkonomi som den tredørs. Det vil sige, at der bliver valg mellem 60 og 76 hestekræfter – i begge tilfælde leveret af en trecylindret benzinmotor på 1,0 liter.

Up kører hhv. 22,2 og 23,8 km/l.

Den femdørs Up har samme dimensioner, motorudvalg og udstyr som den tredørs.
Den femdørs Up har samme dimensioner, motorudvalg og udstyr som den tredørs.

Pris ukendt

Den danske importør oplyser ingen pris på den femdørs. Den tredørs koster knap 94.000 kr., og det har været indikeret, at den femdørs ville koste ca. 8.000 kr. ekstra, men det bliver ikke bekræftet i denne omgang.