Det skal være slut med, at en Peugeot skifter modelbetegnelse, hver eneste gang, der kommer en ny generation.
Mens en VW Golf altid har heddet Golf, har Peugeots kompaktmodeller heddet 309, 306, 307 og for tiden 308. Men efterfølgeren til Peugeot 308 kommer ikke til at hedde 309, men 308.
Altid 108, 208, 308 og 508
Peugeot har nemlig besluttet at fasfryse nummereringen på ”8”, når det gælder modeller til Vest- og Centraleuropa.
Første ciffer vil som nu angive modelstørrelsen, mens cifret i midten fortsætter som 0 (nul) – et Peugeot-kendetegn, som mærket i øvrigt har patent på.
Stadig 00
Specielmodeller som SUV, MPV og lignende fortsætter med at have et dobbelt-0 i midten.
Men der kommer også modeller, der slutter på 1, som billedet herover viser. 1-tallet er reserveret til modeller, der er tiltænkt nye markeder udenfor (Vest-)Europa og symboliserer prisgunstige biler til praktisk, fornuftig og alsidig brug på det internationale marked.
Peugeot 301 til "nye markeder"
Det gælder således den nye 301, der er en kompakt sedan, som Peugeot nu præsenterer. Den er tiltænkt Rusland, Ukraine, Tyrkiet, Østeuropa, Mellemøsten, Afrika og Latinamerika. 01-serien kan ses som et nyt discount-mærke som modsvar til Renaults succesfulde Dacia.
301, der skal bygges i Spanien, er en pæn stor bil med en længde på 4,44 meter og en akselafstand på 2,65 meter.
Det trecifrede nummereringssystem baseret på det centrale nul begyndte i 1929 med modellen 201.