Efter at have vist en femdørs version af en kommende Impreza som koncept i Tokyo i sidste måned, kunne Subaru løfte sløret for en sedanversion på biludstillingen i Los Angeles. Bilen fortsætter det mere afdæmpede, men stadig karakteristiske designsprog, som Subaru lægger op til med de seneste konceptbiler.
Bilen står på den samme, nyudviklede platform, som alle fremtidige Subaru-modeller skal benytte. Teknikken er også den samme som konceptbilen i Tokyo. Læs om den her
Bygges i USA
Impreza Sedan skal bygges til det amerikanske marked på firmaets fabrik i Indiana, hvor man også bygger Outback og Legacy. Subaru har i øvrigt voldsom succes på det amerikanske marked, hvor mærket har den hurtigst voksende markedsandel og nu har overhalet mærker som Kia.
Sjovt nok har Subaru en usædvanlig sammensætning af sit marked i USA: hvor sedan’er typisk udgør 80 procent af salget, og femdørs versioner (hatchbacks) står for 20, er det lige omvendt for Subaru.
Derfor håber fabrikken, at en mere attraktiv sedan vil øge salget, uden at det går ud over salget af femdørs versionen. Man håber at hente yderligere markedsandele, og det er især Toyota og Hyundai, som begge er stærke i segmentet, der skal levere de nye kunder.
Læs flere nyheder fra Los Angeles Auto Show 2015:
Mazda på amerikansk
Volvos bud på den selvkørende bil
VW Beetle til sol og strand
Skøre biler i L.A.