SUV er hot. Stationcars er not. Derfor valgte Alfa Romeo at prioritere en crossover-udgave af Giulia højere end en stationcar, som ellers fandtes i både 156- og 159-serien.
Derfor lancerer Alfa Romeo nu – på Los Angeles Auto Show – SUVen Stelvio. Alligevel kommer der en stationcar. Det oplyser i hvert fald kilder hos Alfa Romeo til branchebladet Automotive News. Oplysningen er ikke bekræftet officielt.

Stationcars er vigtige i Europa
Giulia skal bane for Alfa Romeo i Kina og give comeback i USA, men Kina-ambitionerne er droslet ned, og Alfa Romeo vil åbenbart i stedet styrke modellen i Europa. Det kræver en stationcar, som trods alt udgør en betydelig del - 42 procent - af salget i den kompakte premiumklasse. Sedaner står for 33 procent ifølge Jato Dynamics.
Alfa Romeo Giulia er kommet godt fra start i Europa. I september lå den langt foran både Volvo V60 og Jaguar XE og ’kun’ efter de tre tyske modeller.
SE OGSÅ: Alfa Romeo Giulia - smuk og hurtig