Mange har autohjælp på den forkerte bil

Autohjælp giver tryghed i bilejerskabet. Men mange glemmer at fortælle FDM vejhjælp, hvis de har fået en anden bil, og det kan give irriterende episoder, når uheldet er ude i vintervejret.

FDM vejhjælp har især travlt i vinterføret
Nyt om biler

En ulykke kommer sjældent alene. Det oplever bilister hver dag, når de har måttet tilkalde autohjælp, blot for at få at vide at deres bil ikke er tilmeldt en autohjælpsordning. De har nemlig glemt at informere om, at de har fået en anden bil, end den der oprindeligt blev tilmeldt ordningen.

- Principielt kan vi kun dække bilen med det registreringsnummer, som står i aftalen. Men vi finder selvfølgelig altid en løsning, siger afdelingsleder i FDMs medlemsservice, Nina Christensen.

Man vil som udgangspunkt altid få hjælp, men man kan risikere at få tilsendt en regning, hvis ikke registreringsnummeret bliver opdateret.

Tjek selv FDM-profilen

FDMs medlemsservice modtager dagligt mellem 30 og 50 henvendelser fra medlemmer, der melder ny bil til FDM vejhjælp. En del af dem står og venter på autohjælpen og undrer sig over, at de ikke er dækket. En irriterende fejl, som det kun tager få minutter at rette.

- For mange er det en stresset situation, når man har behov for autohjælp, så hvorfor ikke få det på plads i ro og mag? Jeg vil anbefale alle medlemmer, at de logger ind på deres profil på fdm.dk og tjekker, om registreringsnummeret på deres FDM vejhjælp er det samme, som der står på nummerpladen på bilen ude i carporten, siger Nina Christensen.

Hvis ikke registreringsnumrene matcher, skal man blot ringe til FDMs medlemsservice på tlf. 70 13 30 40.

Man skal også huske at melde adresseændring eller skift af e-mail-adresse til FDM. Det kan man selv gøre på sin profil på fdm.dk eller ved at ringe til FDMs medlemsservice på tlf. 70 13 30 40