Der sker store ting på motorfronten hos Suzuki.
To helt nye turbomotorer af egen avl er på vej, og det samme er en ”mild” hybridversion. Også dobbeltkoblingsgear er lige om hjørnet.

Tre eller fire cylindre
De nye turbomotorer, der kaldes Boosterjet, findes indtil videre i to udgaver.
Den trecylindrede 1.0 kommer i første omgang i den nye Baleno. Her yder den 112 hk og 170 Nm, og det forventes, at benzinøkonomien bliver omkring 22-23 km pr. liter.
En større udgave med fire cylindre og på 1,4 liter introduceres tidligere, nemlig til januar i Vitara. Her er ydelsen 140 hk og drejningsmomentet 220 Nm.
Let-hybrid
En anden teknisk nyhed til Vitara er mulighed for dobbeltkoblingsgear, som tilbydes til dieselmodellen.

Ydelsen er på 2,3 kW, som er lidt for en egentlig elmotor, men meget for en startermotor. Den kraftige startermotor betyder, at benzinmotoren kan slukkes tidligt – når bilen kommer under 15 km/t. – og kan give et solidt boost ved start.
25 km pr. liter benzin
Desuden skulle genstart af motoren blive en meget blid oplevelse.
Resultatet af den udvidede stop-start-version er, at benzinøkonomien i den 90 hestes Dualjet-motor kommer op på ca. 25 km pr. liter.