Med 890.000 solgte biler i 2014 i verden er Subaru ikke noget lille bilmærke, men sådan ser det ud fra Danmark.
Ud af de næsten 900.000 gik over en halv million til USA, og kun 7.100 til Norden. Af dem fandt blot 220 – på hvide og gule plader - vej til Danmark. Grønland og Færøerne tog yderligere 76.

Dermed findes der så få biler på vejene i Danmark, at Subaru ikke får vurderinger nok til at optræde i FDMs store kundetilfredsundersøgelse, Autoindex.
Store ambitioner
Men Subaru har store vækstplaner, fortæller den danske salgsdirektør, Niels Thaning. I hvert fald i procent.
- Vi regner med, at 2015 bliver historisk rekord for os, siger Niels Thaning.

Forester trækker læsset
Det øgede salg skal især komme fra den store SUV Forester, der er blevet forbedret, nu fås med den efterspurgte kombination diesel og automatgear samt er blevet billigere.
SE OGSÅ: Subaru Forester med ny cocktail
Også en ny Outback, der er lige om hjørnet, skal hjælpe til.
Endelig kommer en helt ny stationcar til september. Den hedder Levorg og placerer sig i størrelse i den øvre ende af kompaktklassen. Hvor meget, den kan sætte fut i salget, afhænger meget af prisforhandlingerne, og under alle omstændigheder bliver salgsperioden i 2015 kun på fire måneder.