Det er en lille, men lukrativ og prestigefuld bilklasse, de store limousiner. Audi er den markant yngste af de tre tyske premiummærker i denne klasse, men er kommet godt med og gør nu klar til fjerde generation A8.

Det passer med, at de første prototyper nu er spottet flere gange på offentlig vej i Østrig og Sydtyskland.
Q7- eller Porsche-platform?
Det er uklart, hvilken platform, den nye A8 skal bygges på. En mulighed er Volkswagens nye MLB Evo-platform, som indtil videre anvendes til A4, Q7 og VW Phileon. Der har dog også været oplysninger om, at A8 skal bygges på den større og mere sofistikerede MSB-platform, som er under udvikling af Porsche til brug for i første omgang Panamera. Det sidste virker mest sandsynligt.

Hybridversion
Motorprogrammet vil spænde vidt fra fire til otte og måske endda 12 cylindre. Givetvis suppleres med en opladningshybrid. En ren elversion virker usandsynlig, idet Volkswagen-gruppen er i gang med at udvikle en decideret elektrisk platform, og den bliver først klar allersidst i årtiet – til VW Phaeton, en Porsche-elbil og en eldreven Audi SUV.